۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829736
T T
۰ نفر
دردسر تیم های آسیایی برای ترخیص لژیونرهای خود از لیگ های اروپایی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 ورزش.خارجی.فوتبال تهران - جدال قدیمی بین باشگاه ها و تیم های ملی فوتبال با آغاز مسابقات جام ملت های آسیا این بار به قاره کهن رسیده است.
به گزارش اسوشیتدپرس، جام ملت های 2011 آسیا که از ژانویه در قطر شروع می شود، قرار است برای چند هفته برخی از باشگاه های اروپایی را از بهترین بازیکنان خود محروم کند.
این رقابت ها برای اینکه با لیگ های اروپایی تداخل پیدا نکند، معمولا در تابستان برگزار می شود، اما این بار به دلیل گرمای هوای قطر به زمستان منتقل شده است.
از آنجایی که جام ملت های آسیا از مسابقات رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به شمار می رود، تیم های ملی حق دارند بدون توجه به نیاز و تمایل باشگاه ها، بازیکنان خود را فرا بخوانند که چندان خوشایند مربیان تیم های لیگ برتر انگلیس و اسکاتلند نیست.
این وضعیت برای تیم سلتیک اسکاتلند سخت تر از دیگران است، چرا که این باشگاه دو بازیکن از کره جنوبی یعنی کی سونگ یونگ و چا دوری را در ترکیب اصلی خود دارد.
نیل لننون سرمربی سلتیک در این باره گفت: ممکن است بر خلاف میلمان هر دوی آنها را برای جام ملت های آسیا از دست بدهیم چون آنها بازیکنان بسیار مهم و تاثیرگذاری هستند.
این در حالیست که الکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد تاکنون سکوت اختیار کرده و هنوز اظهار نظری در مورد پارک جی سونگ بازیکن کره ای خود نکرده است.
از سوی دیگر پارک نیز برای کمک به تیم ملی کشورش در رسیدن به اولین قهرمانی آسیا از سال 1960 تاکنون ابراز تمایل کرده است.
اما داوید مویس سرمربی اورتون که ظاهرا خود را برای غیبت تیم کاهیل ستاره استرالیایی خود آماده کرده، با اشاره به مشکل مشابهی که در مورد مسابقات جام ملت های آفریقا همواره وجود داشته است، گفت: ما با علم بر این موضوع با بازیکنان آفریقایی قرار می بندیم، اما وقتی کاهیل را جذب کردیم، استرالیا هنوز به کنفدراسیون آسیا نپیوسته بود. به همین دلیل انتظار از دست دادن او را نداشتیم.
تیم کاهیل نیز همانند دیگر هم تیمی هایش رساندن استرالیا به اولین عنوان قهرمانی آسیا را هدف قرار داده است.
مویس که در تلاش است کاهیل را از پیوستن به ترکیب اردوی پیش از مسابقات استرالیا منصرف کند، افزود: کاهیل بازیکن بسیار مهمی برای ما است و نبودنش خلاء واقعا بزرگی خواهد بود ولی متاسفانه کاری از دستمان بر نمی آید. فقط می توانیم برای حذف استرالیا دعا کنیم تا او هر چه زودتر برگردد اوون کویل هم که عملکرد خوبی در تیم بولتون داشته بخشی از این موفقیت را مدیون لی چونگ یونگ بازیکن کره ای خود است.
این مربی اظهار داشت: او دو سال است هیچ استراحتی نداشته و فقط سه هفته بعد از جام جهانی را به مرخصی رفت. هنوز در مورد حضور او در جام ملت های آسیا حرفی نشده است ولی هر گاه زمانش برسد، تصمیم خواهیم گرفت.
با وجود این، وضعیت در خارج از انگلیس به این جدیت نیست چون بیشتر لیگ ها تعطیلات زمستانی خود را سپری می کنند.
با شروع جام ملت های آسیا، ستاره های شاغل در انگلیس پنج بازی لیگ برتر و دو بازی جام حذفی این کشور را از دست می دهند و آنهایی که در آلمان بازی می کنند، در صورت صعود تیم هایشان به فینال جام ملت ها، سه بازی را از دست خواهد داد.
بنا بر این گزارش، آلبرتو زاکرونی سرمربی تیم فوتبال ژاپن 11 لژیونر اروپایی خود از جمله شینجی کاگاوا را برای جام ملت ها فراخوانده است.
کاگاوا 21 ساله از زمان پیوستن به بورسیا دورتموند در تابستان، عملکرد قابل تقدیری داشته و تاکنون در 14 بازی این تیم در بوندس لیگا 7 گل زده است.
اما این فقط مربیان نیستند که تمایلی به مرخص کردن ستارگان آسیایی خود ندارند بلکه به نظر می رسد برخی از بازیکنان هم نمی خواهند مسابقات باشگاهی خود را رها کنند.
یوتو ناگاتومو بازیکن ژاپنی تیم چزنا ایتالیا خیلی زود توانسته خود را در این تیم جا بیاندازد ولی تیمش در قعر جدول سری آ دچار بحران شده و وی می خواهد به آنها برای خروج از خطر سقوط کمک کند.
ناگاتومو گفت: البته همیشه دوست دارم که به تیم ملی ژاپن کمک کنم اما با توجه به وضعیتی که باشگاهم در حال حاضر دارد، کمی سخت است. این تصمیمی نیست که بتوانم به تنهایی بگیرم.
9126/1594 شماره 083 ساعت 15:36 تمام
۰ نفر