۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829653
T T
۰ نفر

بازی های پاراآسیایی 2010؟

۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829653
بازی های پاراآسیایی 2010؟ نگاهی به ورزشگاه های نخستین دوره بازی های پاراآسیایی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/21 ورزش.پاراآسیایی.گوانگجو گوانگجو - نخستین دوره بازهای پاراآسیایی 2010، در پنج مجموعه ورزشی بزرگ شهر گوانگجوی چین برگزار می شود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نخستین دوره بازی های پاراآسیایی گوانگجو از فردا دوشنبه به مدت هشت روز در شهر گوانگجو (Guangzhou( در جنوب کشور چین برگزار می شود.
این شهر دارای هفت هزار و 434 کیلومتر مربع وسعت است که بیش از شش میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
میزبان این رقابتها، پنج مجموعه ورزشی بزرگ را برای این مسابقات در نظر گرفته که دارای سالن های مختلف برای رشته های ورزشی متعدد است که شرح آن به قرار زیر است: * مرکز ورزشی اوتی (Centre Sport Aoti( که سالن Stadium Main Aoti آن در سال 2010 میلادی برای رشته دوومیدانی بازسازی شده است. این سالن 35 کیلومتر تا دهکده این بازیها فاصله دارد.
* ورزشگاه تیانه (Centre Sports Tianhe( که دارای پنج سالن برای رشته های ورزشی تیراندازی، تیروکمان، فوتبال پنج نفره، استخر شنا و سالن بدمینتون است و 35 کیلومتر با دهکده بازیها فاصله دارد. سالن Range Shooting Aoti با ظرفیت پنج هزار نفر تماشاگر که برای رشته تیراندازی و تیروکمان در سال 2010 بازسازی شده است.
سالن Field Hockey Aoti میزبان مسابقات فوتبال 5 نفره است که پنج هزار نفر تماشاگر ظرفیت دارد.
استخر Centre Aquatics Aoti که ویژه این بازیهای ساخته شده و برای مسابقات رشته ورزشی شنا در نظر گرفته شده است.
سالن Gymnasium Tianhe که بازسازی شده در سال 2010 است و قرار است مسابقات رشته ورزشی بدمینتون در این سالن که هفت هزار تماشاگر ظرفیت دارد ، برگزار شود.
* ورزشگاه دانشگاه گوانگجو (Town University( که دارای سه سالن برای رشته های تنیس با ویلچر، بولینگ و بوچیا است و نزدیکی تیانه و در 36 کیلومتری دهکده بازیها قرار دارد.
سالن School Tennis Tianhe برای رشته ورزشی تنیس با ویلچر با ظرفیت 2400 نفر.
سالن Hall Bowling Tianhe که در سال جاری بازسازی شده و برای رشته ورزشی بولینگ معلولین در نظر گرفته شده است.
سالن Gymnasium Zhongda برای ورزش بوچیا با ظرفیت 4300 تماشاگر.
* ورزشگاه بازیهای آسیایی (Games Asian The( که بزرگترین مجموعه این مسابقات است و برای رشته های ورزشی جودو، فوتبال هفت نفره، گلبال، شمشیربازی، بسکتبال، والیبال، دوچرخه سواری جاده، دوچرخه سورای پیست، وزنه برداری و تنیس روی میز در نظر گرفته شده است.
این ورزشگاه به اندازه ای وسعت دارد که سالن های ورزشی آن از حداقل 2 کیلومتر و حداکثر 35 کیلومتر تا دهکده بازیهای فاصله دارد.
* ورزشگاه Centre Rowing International نیز برای دو رشته ورزشی تنیس روی میز و قایقرانی در شهر گوانگجو در نظر گرفته شده است.
1379 شماره 091 ساعت 23:27 تمام
۰ نفر