۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829571
T T
۰ نفر

در اعتراض به قتل یک هوادار تیم فوتبال

۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9829571
در اعتراض به قتل یک هوادار تیم فوتبال اسپارتاک مسکو : دهها تظاهرکننده در درگیری با نیروهای پلیس مجروح شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/21 اجتماعی.مسکو.تظاهرات مسکو - درجریان تظاهرات روز شنبه هزاران نفر از طرفداران تیم اسپارتاک مسکو در اعتراض به قتل یکی از هواداران این تیم که به سبب درگیری با نیروهای پلیس در مرکز شهر مسکو جان خود را از دست داد، حداقل 30 نفر مجروح و بیش از 60 تن دیگر بازداشت شدند.
به گزارش ایرنا از مسکو، منابع خبری اعلام کردند: تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ و مواد آتش زا با نیروهای پلیس درگیر شدند که در جریان آن حداقل 30 نفر زخمی شدند.
این منابع افزودند: در این تظاهرات همچنین 65 نفر نیز دستگیر و به مراکز پلیس انتقال یافتند.
برخی منابع نیز از کشته شدن یک نفر در این درگیری ها خبر داده اند ،اما منابع رسمی و پلیس تاکنون این خبر را تایید نکرده است .
بدنبال گسترش این تظاهرات در چند خیابان مرکزی مسکو، مبادی ورودی به خیابان های کاخ کرملین مسدود و نیروهای پلیس در این مناطق مستقر و به حال آماده باش در آمدند.
ژنرال رشید نورعلی یف وزیرکشور روسیه در سخنانی با دفاع از عملکرد نیروهای پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان ، گفت: ملی گرایان و تندروها مسبب بروز این درگیری بودند.
وی افزود: نیروهای پلیس در چارچوب قوانین با اقدامات خود برای مقابله با آشوب طلبان ادامه خواهد داد.
براساس گزارش منابع خبری ،در نتیجه شدت درگیری و گسترش تظاهرات، شمار زیادی از تظاهرکنندگان با هجوم به دو ایستگاه مترو در مرکز مسکو ، افراد داخل این مراکز را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در نتیجه بروز این وضعیت، فعالیت عادی در این ایستگاهها متوقف شد.
گفته شده است با استقرار شمار زیادی از نیروهای پلیس در مناطق درگیری و خیابان های اطراف و حساس شهر مسکو ، اوضاع در کنترل نیروهای پلیس قرار گرفته و صدها مامور امنیتی و پلیس در حال آماده باش بسر می برند.
ایگور سویریدوف از هواداران تیم فوتبال اسپارتاک مسکو از تیم های مطرح پایتخت روسیه ،هفته گذشته در یک نزاع دسته جمعی در شمال مسکو کشته شد.
اروپام1773**/2240 شماره 009 ساعت 02:25 تمام
۰ نفر