۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9826058
T T
۰ نفر

دبیرکل کنفدراسیون شمشیربازی آسیا:

۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9826058
دبیرکل کنفدراسیون شمشیربازی آسیا: تیم ایران در گوانگجو شانس زیادی برای کسب مدال دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 ورزش.سایررشته ها.شمشیربازی.مطبوعات 89 تهران - دبیرکل کنفدراسیون شمشیربازی آسیا گفت: تیم ملی ایران در اسلحه سابر شانس زیادی برای کسب مدال در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو دارد.
علیرضا پورسلمان روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها ، خاطرنشان کرد: تیم های چین و کره جنوبی در اسلحه سابر قدرت بلامنازع آسیا هستند، اما تیم ایران توانایی رسیدن به مدال برنز را دارد.
وی افزود: رقابت های اسلحه سابر بازی های آسیایی با حضور 9 تیم برگزار می شود که ایران نسبت به تیم های قزاقستان، ژاپن، هند، عربستان، کویت و قطر در شرایط بهتری است و پیش از این بارها کشورهای نامبرده را شکست داده است.
دبیرکل ایرانی کنفدراسیون آسیا در مورد تیم اسلحه اپه که در بازی های آسیا 2006 دوحه عملکرد خوبی داشت، عنوان کرد: در رقابت های قهرمانی آسیا که 3 ماه قبل به میزبانی کره جنوبی برگزار شد تیم های همچون قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان بسیار خوب عمل کردند و در حال حاضر هم از شرایط آنان اطلاعات چندانی نداریم و همین مساله کار تیم ایران را در اسلحه اپه سخت می کند.
وی در خصوص نحوه توزیع مدال ها در گوانگجو گفت: در مسابقات انفرادی و تیمی هر اسلحه در گوانگجو دو مدال برنز توزیع می شود که این مساله شانس مدال آوری برای هر کشوری را بالا می برد.
پورسلمان که نایب رییسی فدراسیون شمشیربازی ایران را نیز برعهده دارد در مورد حضور تیم ایران در مسابقات جهانی فرانسه، گفت: تیم ایران فردا دوشنبه برای حضور در رقابت های جهانی راهی پاریس می شود و سعی داریم تا ورزشکاران تنها در بخش تیمی به میدان بروند تا با خستگی مفرط روبرو نشوند وی ادامه داد: ما پس از مسابقات جهانی راهی تهران شده و از آنجا به گوانگجو می رویم که این امر سبب خستگی می شود به همین دلیل در بخش انفرادی مسابقات جهانی به میدان نمی رویم.
پورسلمان در خصوص فاصله کوتاه مسابقات جهانی فرانسه با بازی های آسیایی، گفت: متاسفانه کمیته المپیک آسیا AOC با فدراسیون جهانی هماهنگی لازم را انجام نداد که این مساله مشکلاتی را برای تیم های آسیایی به وجود آورده است.
وی که مسئولیت برگزاری مسابقات شمشیربازی بازی های آسیایی را هم برعهده دارد، اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال تکمیل اسامی تیم های شرکت کننده در گوانگجو هستیم تا مسابقات خوب و منظمی را برگزار کنیم.
3783/ 3404 شماره 064 ساعت 15:49 تمام
۰ نفر