۱۴ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9814323
T T
۰ نفر

نکونام: به دنبال موفقیت های فردی نیستم

۱۴ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9814323
نکونام: به دنبال موفقیت های فردی نیستم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/14 ورزش.فوتبال.نکونام جواد نکونام دوباره در یک بازی حساس قابلیتهای خود را در تیم ملی نشان داد تا ثابت شود که کارلوس کی روش بی دلیل او را قبل از دیدار با اندونزی به عنوان کاپیتان اول تیمش معرفی نکرد.
جواد در حالی که این دیدار گره خورده بود با دو ضربه سر فوق العاده دروازه اندونزی را باز کرد تا پیروزی تیم ملی ایران قطعی شود. او همچنان یک بازیکن تاثیرگذار در تیم ملی محسوب می شود که در راه رسیدن به جام جهانی مهره های قابل اعتماد برای سرمربی پرتغالی تیم ملی خواهد بود.
نکونام در مورد دیدار با اندونزی و مسایل مختلف دیگر گفت و گویی اختصاصی را با ایران ورزشی انجام داد که حرفهای کاپیتان تیم ملی را می خوانید.
* این روزها بازیکنان تیم ملی اظهارنظرهای متفاوتی در مورد بازی با اندونزی داشتند. برای اولین سوال می خواهیم در مورد سبک بازی تیم ملی از تو سوال کنیم. بعضیها معتقدند تیم ملی زیبا فوتبال بازی نمی کند. نظر تو چیست ؟ یعنی شما معتقدید ما در بازی با اندونزی زیبا فوتبال بازی نکردیم ؟می گویند تیم ملی همیشه زیبا بازی نمی کند؟ در یکسری از بازیها باید نتیجه گرا باشیم و نمی توانیم هم زیبا بازی کنیم و هم برنده شویم. گاهی اوقات نتیجه گرفتن کار بسیار بزرگی محسوب می شود.
* بعضی از کارشناسان فوتبال ایران این روزها از کارلوس کی روش به شدت انتقاد کردند و معتقدند تیم ملی هیچ تحولی نداشته و کی روش نمی تواند در ایران موفق باشد. در این مورد چه صحبتی داری ؟ به هر حال کارشناسان اعتقادهای خاص خودشان را دارند. اگر آنها انتقاد فنی و منصفانه کنند به سود تیم ملی است ولی انتقادهای مغرضانه نمی تواند کمکی به تیم ملی کند البته معتقدم اکثر کارشناسان فوتبال ایران موفقیت تیم ملی را می خواهند.
* مقابل اندونزی دو گل حساس زدی. احساست از اینکه این دو گل را به ثمر رساندی چیست ؟ خدا را شکر می کنم که این دو گل را زدم و البته باید بگویم که این دو گل حاصل زحمات بازیکنان و حمایت آنها بود.
* برای جواد نکونام کسب موفقیتهای فردی مثل گل زدن یا بالا بردن آمار بازیهای ملی چقدر مهم است ؟ من در عمر فوتبالی ام اصلا به این مسایل فکر نکرده و نخواهم کرد و همین موضوع باعث شده هر مربی که به تیم ملی میآید مرا انتخاب کند. من بازیکنی هستم که همیشه خودم را در خدمت تیم قرار می دهم.
* به نظر تو قطر و بحرین حریفان سختی برای ایران هستند؟ صددرصد همینطور است. حتی همین اندونزی در کشور خودش می تواند برای ما مشکل ساز باشد. ما باید تحت هر شرایطی از بازیها حداکثر امتیاز را بگیریم * کی روش بعد از این بازی پیروزی تیم ملی را به قاسم حدادیفر تقدیم کرد.
تو گلهایت را به چه کسی تقدیم می کنی ؟ مصدومیت حدادیفر کل تیم را ناراحت کرد و امیدوارم او هر چه زودتر مصدومیتش را پشت سر بگذارد.
* جواب سوال ما را ندادی ؟! من دوست ندارم در این مورد حرفی بزنم تا ریاکاری شود. به هرحال من هم از یک جاهایی کمک می گیریم و دوست دارم این مسایل درون خودم بماند. فقط می توانم بگویم که خانواده خصوصا مادرم، برادر کوچکم مسعود و همسرم خیلی به من کمک کردند و این گلها ارزش آن را دارد که به خانوادهام تقدیمشان کنم.
برادر کوچکم به من گفته بود که گل می زنم.
* تو به عنوان کاپیتان تیم ملی قول صعود به جام جهانی را می دهی ؟ نه من بلکه کارلوس کی روش هم به عنوان سرمربی تیم ملی نمی تواند قول صعود بدهد. ما باید بازی به بازی جلو برویم. بازیکنان و مربیان تیم ملی تمام تلاش خود را به خرج می دهند ولی کار سختی در انتظار ماست.
* حرف زدن در مورد بازوبند کاپیتانی شاید دیگر تکراری باشد. آیا واقعا با علی کریمی در این مورد حرف زدی ؟ کریمی بزرگتر از من است و احترامش واجب است. هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت و حتی علی کریمی هم در این خصوص بارها مصاحبه کرده است.
* چقدر برای تو این موضوع مهم است که یک بار دیگر بازی کردن در جام جهانی را تجربه کنی ؟ بازی کردن در جام جهانی آرزوی قلبی هر فوتبالیستی است و من خیلی دوست دارم که یک بار دیگر چنین تورنمنت بزرگی را تجربه کنم. اوج جذابیت و هیجان فوتبال در جام جهانی است و امیدوارم در جام جهانی برزیل هم حضور داشته باشم.
* راستی میروسلاو بلاژویچ دوباره به فوتبال ایران بازگشته است. تو در زمان حضور این مربی در تیم ملی به یکباره تبدیل به بازیکن ثابت شدی و دوست داریم بدانیم نظرت در مورد بازگشت چیرو به فوتبال ایران چیست ؟ بلاژویچ و برانکو خیلی به فوتبال ایران خدمت کردند. ما بازیکنانی داشتیم که 8 سال یا بیشتر در تیم ملی حضور داشتند و بیش از 30 بازیکن به سطح اول فوتبال ایران معرفی شدند. حتی خیلی ها به عنوان لژیونر به خارج از ایران رفتند. بلاژویچ یک کار بزرگ را در فوتبال ایران آغاز کرد و برانکو هم در پایان آن را کامل کرد.
* به نظر تو بلاژ می تواند در فوتبال ایران موفق شود؟ امیدوارم که موفق شود و دوباره جوانهای بااستعدادی را به این فوتبال معرفی کند. او مربی توانایی بوده و این را ثابت کرده است.
* ولی در این چند روز برخی از مربیان و کارشناسان علیه او موضع گرفته اند و مثل گذشته اعتقاد دارند که او یک مربی سیاهباز است ؟ من کاری به این حرفها ندارم. عملکرد بلاژویچ قابل تمجید است و هر چند که با تیم ملی به جام جهانی نرفت اما به فوتبال ایران خدمت کرد.
* دوست داری دوباره او را ببینی ؟ مدتی پیش در یکی از بازیهای تدارکاتی تیم ملی بلاژ را دیدم و دوست دارم دوباره او را ببینم.
* کی روش روز شنبه در مصاحبه ای به شدت عملکرد فدراسیون را در مسایل پشتیبانی مورد انتقاد قرار داد و حتی گفت که در این 5 ماه هیچ تغییری را مشاهده نکرده است. در این مورد چه صحبتی داری ؟ این مساله ای است که به سرمربی تیم ملی و مسوولان فدراسیون مربوط می شود.
من نمیتوانم در این مورد اظهارنظر خاصی داشته باشم.
* حتما می دانی که هفته گذشته فدراسیون فوتبال طرحی را ارایه داد که در آن مربیان بالای 65 سال نمیتوانند در لیگ برتر فعالیت کنند. البته این طرح با اعتراضهای زیادی مواجه شد و مسوولان فدراسیون هم عقب نشینی کردند. نظر تو چیست ؟ قوانین من درآوردی در فوتبال ایران زیاد است و این هم یکی از این قوانین بود.
* راستی نظرت در مورد بازی سه شنبه شب ایران مقابل قطر چیست ؟ بازی آسانی نیست و قطریها در زمین خودشان خطرناک هستند ولی ما به دنبال ادامه این روند رو به رشد هستیم و باید قطر را در زمین خودش شکست بدهیم.
امیدوارم که دومین بازی را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.
شماره 088 ساعت 18:19 تمام
۰ نفر