۶ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9805688
T T
۰ نفر
استرالیایی ها ادعای رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین را رد کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/06 ورزش.خارجی.فوتبال تهرن - مسوولان سابق فدراسیون فوتبال استرالیا، ادعاهای اخیر رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین مبنی بر توافق برای جلوگیری از انجام آزمایش های دوپینگ قبل از دیدار دو تیم در پلی آف مقدماتی جام جهانی 1994 را رد کردند.
به گزارش خبرگزاری ها، خولیو گروندونا رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین هفته گذشته مدعی شده بود، قبل از دیدار دو تیم، هر دو فدراسیون موافقت کرده بودند بازیکنان از نظر دوپینگ کنترل نشوند.
اما ایان هولمز که در سال 1993 ریاست کمیته اجرایی فدراسیون استرالیا را بر عهده داشت اعلام کرده است، در آن زمان هیچگونه توافقی بین دو فدراسیون صورت نگرفت و چنین چیزی اصلا حقیقت ندارد.
فدراسیون فوتبال آرژانتین پس از اینکه دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال این کشور در یک افشاگری تلویزیونی اعلام کرد، بازیکنان تیم ملی این کشور قبل از بازی با استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1994 از مواد نیروزا استفاده کرده بودند، چنین توافقی را ادعا کرده است.
در همان بازی بود که تکلیف آرژانتین برای رفتن به جام جهانی روشن می شد.
تیم آرژانتین در آن دیدار که در بوینوس آیرس برگزار شد به برتری یک بر صفر دست یافت و با توجه به تساوی بازی رفت که در سیدنی برگزار شده بود، توانست جواز حضور در جام جهانی آمریکا را به دست بیاورد.
مارادونا گفته است قبل از بازی دو تیم هیچگونه کنترل دوپینگی صورت نگرفت در حالیکه در تمامی بازی های دیگر بازیکنان تست شدند.
هم تیمی های سابق مارادونا نیز با وجود اینکه حرف های مارادونا را در مورد دوپینگ تکذیب کرده اند اما آنها هم تصدیق کردند، قبل از آن بازی کنترل دوپینگ صورت نگرفت.
1319**9126 شماره 021 ساعت 13:19 تمام
۰ نفر