۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9805396
T T
۰ نفر
ساکت: باید با وضع قوانین از باشگاه های ورزشی حمایت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/02 ورزش.سازمان ها و نهادها.مجلس تهران- مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در نخستین نشست بررسی پیش نویس طرح جامع خصوصی سازی باشگاه های ورزشی در مجلس اظهار داشت که باید با وضع قوانین جامع از باشگاه های ورزشی در کشور حمایت کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان روز دوشنبه ضمن بیان این مطلب راهکارهایی را به نمایندگان مجلس در راستای برطرف شدن مشکلات باشگاه های دولتی ارایه کرد.
وی گفت: ما در نخستین گام به برنامه جامع کاربردی برای خصوصی سازی باشگاه ها نیاز داریم.
ساکت افزود: از طرفی باید تفاوتی بین ورزش قهرمانی و حرفه ای قائل شویم و به نظر من باید این تفکیک در سه بخش ورزش حرفه ای ، آماتور و قهرمانی باشد.
مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اظهار داشت: خصوصی سازی در ورزش یک طرح زمان بر است بطوری که مشخص شود برای باشگاه ها که در هر مقطع زمانی باید در چه رشته ای خصوصی شوند.
به گفته ساکت، نگاه اقتصادی به فوتبال با سایر رشته های ورزشی تفاوت دارد چرا که فوتبال می تواند پرسود باشد اما حضور در سایر رشته ها سودی برای باشگاه ها ندارد.
مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید از اتاق های فکری با حضور مسوولان ورزشی و اجراکنندگان قوانین بهره ببرند تا قوانینی به تصویب برسانند که قابل اجرا باشد.
به گفته وی پنج محور اساسی کسب درآمد مستقیم، کسب درآمد حاصل از حقوق معنوی، معافیت مالیاتی، سبد حمایتی و سبد نظارتی باید در خصوصی سازی باشگاه ها در نظر گرفته شود تا سرانجام این طرح به شکست ختم نشود.
1346/ 3404 شماره 080 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر