۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9803776
T T
۰ نفر

پیروزی با اختلاف دو گل، راه صعود استقلال در آسیا

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9803776
پیروزی با اختلاف دو گل، راه صعود استقلال در آسیا ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/18 ورزش.توپی.فوتبال.لیگ تهران- استقلال برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا باید با اختلاف دو گل تیم النصر عربستان را شکست دهد.
به گزارش ایرنا، تاکید ویژه آیین نامه مسابقات بر نتایج رو در روی دو تیمی که امتیازهای یکسان دارند، نحوه صعود از گروه را متفاوت کرده است، اما با بررسی نتایج احتمالی این بازی می توان دریافت استقلال چگونه می تواند راهی دور دوم مسابقات شود.
* ترجمه بند G از ماده 23 آئین نامه لیگ قهرمانان آسیا (صفحه 28) در سیستم لیگ، رده بندی در هر گروه به صورت زیر معین و مشخص می شود: 1- بیشترین تعداد امتیاز بدست آمده در تمام مسابقات گروهی 2- در صورتی که امتیازهای دو تیم و یا بیشتر براساس و پایه معیارهای فوق یکسان باشند موقعیت و جایگاه آنها در رده بندی بصورت زیر معین و مشخص می شود: A- بیشترین تعداد امتیاز بدست آمده بین تیم های مورد نظر در بازی های گروه.
B- تفاضل گل بین تیم های مذکوردر گروه (قانون گل زده در خارج ازخانه به کار گرفته نمی شود) C- بیشترین گل زده، بین تیم های موردنظر در گروه (قانون گل زده در خارج ازخانه به کار گرفته نمی شود) D- تفاضل گل در تمام مسابقات گروه.
E- بیشترین تعداد گل های زده شده درتمام مسابقات گروه.
F- تعداد ضرباتی که از روی نقطه پنالتی زده شده اند، درصورتی که تنها دوتیم درگیر باشند و هر دو تیم هم در زمین بازی حاضر شده باشند.
G- امتیاز منفی کمتر که براساس تعداد کارت های زرد و قرمز دریافتی در مسابقات گروهی محاسبه می شود.(ضمیمه 2) H- قرعه کشی چنانکه در ترجمه ماده 23 دیده می شود بازی مستقیم و رو در رو تعیین کننده تیم دوم صعودکننده از گروه B لیگ قهرمانان خواهد بود و این بازی استقلال - النصر در تهران را بیش از پیش حساس می کند.
* همه احتمالات استقلال - النصر با این تفاصیل استقلال در چه صورتی صعود می کند؟ به گزارش سایت باشگاه استقلال، تیم النصر در صورت برتری مقابل استقلال در تهران 11 امتیازی می شود و حتی ممکن است به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شود، در صورت تساوی نیز صعود این تیم با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم قطعی خواهد بود. اما اگر النصر به استقلال ببازد چه اتفاقی رخ می دهد؟ در صورتی که استقلال با اختلاف یک گل حریفش را شکست دهد، آنگاه بر اساس تبصره های A,B,C همه چیز مساوی خواهد بود ولی تیم النصر به لطف تفاضل گل بهتری که در دیدار با پاختاکور بدست آورد طبق تبصره D راهی دور دوم می شود. چرا که قانون ارزش افزوده گل زده در خانه حریف اینجا محاسبه نمی شود اما اگر استقلال با اختلاف دو گل یا بیشتر حریف عربستانی را از پیش رو بردارد، آنگاه بر اساس تبصره B جواز حضور در دور بعد را از آن خود خواهد کرد. به این ترتیب استقلال نیاز دارد برای صعود به دور بعد تیم النصر را حداقل با دو گل اختلاف از پیش رو بردارد.
9135/1647 شماره 023 ساعت 11:14 تمام
۰ نفر