۱۶ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9800615
T T
۰ نفر
وادا: ورزشکاران با خوردن آب زیاد در نتیجه آزمایش دوپینگ تقلب می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/16 ورزش.خارجی.دوپینگ تهران - آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) اعلام کرد: تعداد ورزشکارانی که با رقیق کردن ادرار خود نتیجه آزمایش دوپینگشان را دستکاری می کنند، در حال افزایش است.
به گزارش تلگراف، دیوید هامن رییس اجرایی وادا در این باره اظهار داشت: ورزشکاری که دو لیتر آب می خورد و بعد تقاضای آب بیشتری می کند به خاطر این نیست که آب بدنش کم شده بلکه برای این است که می خواهد نتیجه آزمایش دوپینگش را تغییر بدهد.
وی در کنفرانس اسپورت اکورد که با حضور مسئولان فدراسیون های بین المللی ورزشی در لندن برگزار شد، افزود: در چنین مواردی ادرار ورزشکاران به قدری رقیق می شود که نمی توان نتیجه را مثبت اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در این حالت با جمع آوری ادرار بیشتر، شانس تشخیص مواد نیروزا بیشتر می شود.
وادا میزان ادرار مورد نیاز از ورزشکاران برای آزمایش دوپینگ را از 75 میلی گرم به 90 میلی گرم افزایش داده است، اما آزمایشگاه ها 120 میلی گرم را درخواست کرده اند.
هامن همچنین پیشنهاد داده است که آزمایش نمونه دوم، به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه، از روند مبارزه با دوپینگ حذف شود و ورزشکاران متخلف پس از مثبت اعلام شدن همان نمونه اول محکوم شوند.
بنا بر این گزارش، کمیته بین المللی المپیک نیز به ورزشکاران اخطار داده است، در صورت هرگونه تخلف از قوانین در جریان برگزاری بازی های المپیک 2012 لندن، با محرومیت مادام العمر روبرو خواهند شد.
9126/1594 شماره 037 ساعت 13:10 تمام
۰ نفر