۲۲ تیر ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9773066
T T
۰ نفر
مدیرانتشارات مدرسه:تلویزیون باتبلیغ نادرست فرهنک مطالعه راتخریب می کند # تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/04/83 فرهنگی.فیلم.تلویزیون.آگهی. مدیرانتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش وپرورش نسبت به پخش یک آگهی تلویزیونی از شبکه پیام نما سیماانتقاد کرد و گفت: رسانه ملی در یک آگهی تبلیغی به صورت بسیار خطرناکی به تخریب فرهنک مطالعه دست زده است. "محمدصادق عزیزی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارگروه فرهنگی ایرنا افزود: در این تیزر تبلیغاتی کودکی پس از ورق زدن کتابی که اصلا تناسبی با سن او ندارد با حالت خشمگین به طرف مادرش می رود و می گوید " از کتاب های تکراری خسته شدم" و مادر بلافاصله "تله تکس" تلویزیون را برای فرزندش روشن می کند. وی گفت : شبکه پیام نما در این آگهی تلویزیونی فقط به تبلیغ شبکه خود اندیشیده و به بازتاب و نتایج آن که توجه نداشته است. وی اظهار داشت: دراین آگهی که پخش آن ازروزهای گذشته آغاز شده، تلویزیون برای برای جذب مشتری، تبلیغ مخربی را در دستور کار خود قرار داده است. وی تصریح کرد: پخش این نوع آگهی از تلویزیون مخاطب را دچارانزجار کرده و به فرهنک مطالعه در جامعه آسیب می رساند. عزیزی گفت : انتشارات مدرسه به عنوان یک ناشر بزرک کشور از صدا و سیما می خواهد در پخش این گونه آگهی ها تجدید نظر کند. وی گفت:چگونه باور کنیم که از تلویزیون کشور که به عنوان یک دانشگاه عمومی فعالیت می کند، چنین تبلیغاتی پخش می شود؟ وی اظهار داشت :پخش این نوع تبلیغات برازنده رسانه ملی کشور نیست و این گونه تبلیغات فعالیت های ناشران کشور که بامشکلات زیادی روبه رو هستند را بی ثمر می کند. وی درباره پایین بودن نرخ مطالعه در کشور گفت : پایین بودن نرخ مطالعه در کشور به عوامل مختلفی از جمله معیشت مردم و عملکرد رسانه های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما بستگی دارد. مدیر انتشارات مدرسه تصریح کرد که رسانه ملی ، آموزش و پرورش، خانواده در رشد مطالعه تاثیر گذار هستند و باید این نهادها به صورت هماهنک در این زمینه فعالیت کنند. فراهنک (1) 1569/ 1917
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ