۲۰ خرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9771856
T T
۰ نفر
استاندار چهارمحال وبختیاری: اندیشه های "ترنج"، زبان مردم این استان بود # شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/03/83 داخلی . فرهنگی . برزگداشت ها استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اندیشه مرحوم"تیمور ترنج " زبان مردم این استان بود که در شعر وی نمود پیدا کرده است. "محمود زمانی قمی" روز سه شنبه در آیین ختم "تیمور ترنج" در حسینیه اعظم شهرکرد افزود: ذات و زیبایی هنر به ماندگاری آن است و همین امر موجب ماندگاری هنرمند در ذهن مردم می شود. وی تصریح کرد:نزدیکی اندیشه و تفکر عرفانی مرحوم ترنج به خواسته های مردم باعث ماندگاری و تثبیت آثار او در جامعه خواهد شد. وی گفت: تجلیل از هنرمندان مردمی و متعهد وظیفه همه بویژه هنرمندان است.
وی از مرحوم ترنج به عنوان یک هنرمند متعهد و مردمی نام برد و گفت: هرگاه هنرمندان با تعهد خود از زبان مردم حرف بزنند، در بین مردم جایگاه خاص و ویژه یی خواهند داشت. استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مرحوم "ترنج " با اندیشه و افکار خود باعث طنین انداز شدن نام استان در کشور شد. زمانی قمی خواستار توجه بیشتر به هنرمندان و هنرآفرینان شد و گفت: باید از همه کسانی که نام و آوازه استان و ایران را گسترش می دهند، حمایت کرد.
همچنین رییس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری از برپایی همایش نکوداشت "تیمور ترنج" در این استان در تابستان امسال خبر داد. " کریم منزوی" افزود: در این همایش اندیشه این شاعر مردمی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. این آیین که از سوی استانداری چهار محال و بختیاری و اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی و حوزه هنری این استان برگزار شد. "تیمور ترنج"در سال 1334 در شهر" هفشجان " شهرستان شهرکرد به دنیا آمد و از وی چهار مجموعه شعر در زمنیه دفاع مقدس به چاپ رسیده است. وی هفته گذشته در سن 50 سالگی به علت بیماری کبدی در شیراز درگذشت. م.ر 2461/027/543/430/04
۰ نفر