۲۴ آبان ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9761373
T T
۰ نفر
جاذبه های گردشگری ایران در نمایشگاه لندن ارایه شد # لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/08/84 خارجی.فرهنگی.گردشگری.انگلیس. جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه "بازار سفر دنیا" که هرسال در مجموعه نمایشگاهی شرق لندن به نام "اکسل" برگزار می شود، محوطه ویژه ای را به معرفی جاذبه های گردشگری ایران اختصاص داده است. غرفه ایران در این نمایشگاه با حضور "اسفندیار رحیم مشایی" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی گشایش یافت. دو روز نخست این نمایشگاه که تا جمعه ادامه دارد ویژه شرکت های تخصصی و حرفه ای گردشگری است و سپس بازدید همگانی خواهد بود. با توجه به استقبال گسترده رسانه ها از این نمایشگاه، کشورهای مختلف با ارایه جاذبه ها و تسهیلات گردشگری خود برای رونق صنعت گردشگری خویش تلاش می کنند. در چهار روز برپایی این نمایشگاه دست کم 36 کنفرانس و سمینار مختلف درباره صنعت گردشگری در این محل برگزار می شود. همچنین در آن افرادی که در یکسال گذشته نقش موثری در صنعت گردشگری داشته اند در مراسمی معرفی و به آنها نشان های یادبود اعطا می شود. 13 موسسه ایرانی در فضایی 150 متر مربعی در کنار نمایندگان کشورهای خاورمیانه در این نمایشگاه شرکت دارند. در نمایشگاه امسال افزون بر موسسه هایی که هر سال از ایران شرکت می کردند چهار شرکت خصوصی گردشگری نیز اضافه شده و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد نیز یک غرفه به خود اختصاص داده است. بخش ایران به صورت نمادین با دو ورودی با استفاده از معماری ایوان های ایرانی مزین شده که در مرکز آن نیز چایخانه ای سنتی برای پذیرایی از میهمانان فعال است. همچنین در تمامی غرفه های ایرانی با شیرینی ایرانی و محصولاتی مانند پسته و خشکبار از دیدارکنندگان استقبال می شود. ارایه بروشورها و اطلاعات چاپ شده یا فیلم در قالب لوح فشرده به دیدارکنندگان از دیگر فعالیت های غرفه های ایران در این نمایشگاه است. "ابراهیم پورفرج" مدیرعامل یکی از شرکت های گردشگری حاضر در این نمایشگاه و مدیر اجرایی مجموعه غرفه های کشورمان استقبال از بخش ایران را در نخستین روز برگزاری نمایشگاه قابل توجه توصیف کرد. به گفته پورفرج در سال های اخیر معمولا هشت شرکت گردشگری در ایران ناهماهنک در نمایشگاه سالانه جهانگردی اکسل لندن شرکت می کردند ولی با پشتیبانی دولت و سفارت ایران در انگلیس از سال گذشته زمینه های حضور منسجم شرکت های ایرانی علاقه مند فراهم شد. پورفرج ظرفیت بالقوه جذب گردشگر از کشور انگلیس به ایران را زیاد توصیف کرد و گفت: مطالعات اولیه حاکی است ااگر برخی نارسایی ها جبران شود می توان این قابلیت بالقوه را براحتی عملیاتی کرد. وی افزود: در زمان حاضر گردشگران آلمانی رتبه نخست را در صنعت گردشگری ایران دارند و سپس ژاپنی ها، فرانسوی ها، ایتالیایی ها و انگلیسی ها با قاصله هایی اندک در پله های بعدی قرار دارند. پورفرج تاکید کرد ایران با توجه به پیشینه تمدنی خود و ویژگی چهارفصل و پهناوری سرزمین از توانمندی های کم نظیر گردشگری برخوردار است که قابل مقایسه با کشورهای همسایه نیست. وی مهمترین گام برای موفقیت را، معرفی چهره واقعی و مطلوب ایران در سطح جهانی توصیف و تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاههای حرفه ای و نشست های معرفی گذشته و حال ایران از جمله راههای مناسب در این زمینه است. پورفرج دومین گام ضروری را بهبود تاسیسات و تجهیزات صنعت گردشگری در ایران برشمرد و اضافه کرد: باید تسهیلات بیشتری در اختیار گردشگران قرار گیرد تا از چرخه دریافت روادید رها شده و همچنین در داخل نیز از تسهیلات بهتر حمل و نقلی و پذیرایی برخوردار شوند. وی تاکید کرد: بهترین راه نفوذ فرهنگی در دنیا تقویت صنعت گردشگری است زیرا به این طریق بیگانگان با سفر به گوشه و کنار ایران با چشم خود واقعیت ها را می بینند و تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگرفته و مبلغ زیبایی ها و دیدنی های ایران نیز می شوند. پورفرج گفت: صنعت گردشگری در همه جای دنیا نیازمند پشتیبانی دولت هاست و در ایران نیز لازم است برای معرفی مطلوب ایران در خارج سرمایه گذاری دولتی انجام شود و بخش خصوصی نیز با استفاده از فرصت های به وجود آمده بازاریابی کند. اروپام346/2221/127/1516
۰ نفر