۸ مهر ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9735240
T T
۰ نفر
"حداد عادل" بر اهمیت تربیت معلم برای جهش علمی تاکید کرد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی - 08/07/85 داخلی.سیاسی.حداد عادل. "غلامعلی حداد عادل" رییس مجلس شورای اسلامی روزشنبه از این که در "نظام اسلامی، اهمیت تربیت معلم و روش تدریس درک نشده"، انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که این مشکل در کشور حل نشود، جهش علمی در کشور صورت نمی گیرد. وی در مراسم بازگشایی مراکز تربیت معلم شهر تهران، گفت: متاسفانه در کشور ما، روش آموزش و پرورش و روش تدریس به عنوان یک رشته مهم دانشگاهی، معتبر تلقی نمی شود. رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم، فعالیت مراکز آموزش عالی که به موضوع روش تدریس می پردازند، مهم تلقی شود. در مراسم، بازگشایی مراکز تربیت معلم شهر تهران، جمعی از معاونین و مدیران آموزش و پرورش و برخی دانشجویان و مدرسان مراکز تربیت معلم حضور داشتند. "حداد عادل" در این مراسم، از جایگاه مراکز تربیت معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و تاکید کرد: راه رسیدن از حکومت اسلامی به جامعه اسلامی، راهی طولانی است. وی با بیان اینکه "حکومت اسلامی زمانی جامعه را اسلامی می کند که فرهنک اسلامی در آن جامعه نهادینه شود"، گفت: آموزش و پرورش کارامدترین ابزار رسیدن به جامعه اسلامی است. رییس مجلس شورای اسلامی گفت: البته دستگاههای تبلیغاتی، هنری، دانشگاهها و دیگر مراکز نیز در رسیدن به جامعه اسلامی اهمیت دارند، اما هیچ دستگاهی نقش و اهمیت آموزش و پرورش را در تحول از حکومت اسلامی به جامعه اسلامی ندارد. "حداد عادل" با بیان اینکه "برای رسیدن به جامعه اسلامی باید سراغ آموزش و پرورش رفت"، گفت: تربیت معلم، اساسی ترین نقش را در ایجاد جامعه اسلامی دارد. وی افزود: معلم روح و جان آموزش و پرورش است و دولتمردان هر آرزویی برای آموزش و پرورش داشته باشند، باید نخست آن را در وجود معلم نهادینه کنند. رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که بخواهد قله های علم را فتح کند، اما روش های آموزشی را به عنوان یک علم مورد توجه قرار ندهد، نمی تواند قله های علم را فتح کند. "حداد عادل" افزود: علم در جامعه پیشرفت می کند که روش تعلیم و تربیت در آن جامعه پیشرفت کرده باشد. وی گفت: راهی برای نجات آموزش و پرورت و پیشرفت علمی در کشور جز تربیت معلم خوب برای مدارس وجود ندارد و مجلس شورای اسلامی نیز آماده بررسی مشکلات تربیت معلم در کشور است. رییس مجلس شورای اسلامی به این خواسته مدرسان مراکز تربیت معلم که آنان را مشمول اعضای هیات علمی دانشگاهها بدانند، پاسخ داد و گفت: دولت در شرایط کنونی نمی تواند حقوقی را که به مراکز آموزش عالی می دهد به مدرسان مراکز تربیت معلم بدهد. "حداد عادل" استدلال کرد که "به محض این که مدرسان مراکز تربیت معلم مشمول حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها شوند، دبیران مدارس نیز چنین ادعایی را مطرح می کنند و دولت در حال حاضر نمی تواند آن حقوقی را که به مراکز آموزش عالی می دهد، به معلمان بدهد." سیام 1545ـ1415
۰ نفر