۲۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9719622
T T
۰ نفر
یک مسوول فرهنگی: جشنواره مطبوعات فرصتی برای ارایه توانمندیهای مطبوعات محلی است ......................................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/12/86 داخلی.فرهنگی.جشنواره.
معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره منطقه ای مطبوعات، فرصتی مغتنم برای ارایه توانمندیهای مطبوعات محلی است.
"سیروس محمودیان" شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: آشنا نبودن مردم با مطبوعات محلی و تعامل اندک آنان بااین رسانه ها از جمله مشکلات رونق فعالیت های مطبوعات محلی است و از این رو قرار دادن نشریات محلی در سبد اقتصادی خانوارها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اضافه کرد: خوزستان ظرفیت بسیار خوبی در بحث نشریات ورسانه های محلی داشته و به لحاظ کمی در رده دوم استانهای کشور قرار دارد.
محمودیان گفت: بااین وجود ظرفیت فرهنگی و پتانسیل های استان شایستگی افزایش و ارتقا در بحث مطبوعات محلی را دارد و برگزاری این جشنواره نیز در راستای همین هدف صورت می گیرد.
معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان افزود: ارتباطات عمیق فرهنگی و قومی استان خوزستان با پنج استان دیگر حاضر در جشنواره ظرفیت بسیار خوبی است که موجب برگزاری هر چه بهتر این رویداد فرهنگی در استان می شود.
وی اظهارداشت: نشست های مقدماتی جشنواره برگزار شده و برنامه های مختلف این رویداد مشخص و امیدواریم درمدت برگزاری، خانواده مطبوعات و رسانه های استان بتوانند بیشترین بهره را ازاین فرصت ببرند.
محمودیان گفت: 300 نفر از کارکنان مطبوعات استانهای منطقه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارایه دادند که این آثار برای بررسی و داوری به دفتر مطالعات و توسعه رسانه های وزارت ارشاد ارسال شده است.
معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان بااشاره به ضرورت آموزش اصحاب رسانه و خبرنگاران ازبرگزاری کارگاه های آموزشی در بخش مصاحبه ، خبر، طنز و کاریکاتور و آشنایی باقانون مطبوعات و مفاهیم کلیدی آن، مقایسه اخبار رسانه ها با اخبار صدا و سیما، اصحاب مطبوعات و صاحب نظران شش استان حاضر در جشنواره، خبر داد.
محمودیان افزود: برای هر یک از نشریات محلی استان و سایر استانهای شرکت کننده، نشریات دانشجویی دانشگاههای استان وسرپرستی های نشریات سراسری در استان غرفه های خاصی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: غرفه کتب تخصصی کشور(1200 نشریه )، غرفه کتب تخصصی اطلاع رسانی، غرفه کودک و نوجوان و غرفه معرفی صنایع دستی از دیگر غرفه های مورد نظر دراین جشنواره است.
معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان همچنین بااشاره به برگزاری بخش نمایشگاهی عکس خبری، مطبوعات ازمنظر کاریکاتور و عکس خبری با رویکرد حاشیه نشینی و جاذبه های گردشگری استان گفت: برپایی جشنواره ای با این حجم فعالیت همیاری وحمایت ارگانها وشرکتهای برخوردار استان را می طلبد و این مشارکت در برگزاری رویداد فرهنگی خاص دراستان اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
وی از همکاری صداوسیمای مرکزاستان دراطلاع رسانی برای این جشنواره قدر دانی کرد وافزود: پوشش خبری مناسب این رویداد و برپایی ایستگاه رادیویی در نمایشگاه های جشنواره در مدت برپایی وپخش زیرنویس اخبار این جشنواره از موافقت های صورت گرفته دراین راستاست.
جشنواره منطقه ای مطبوعات با حضور استانهای خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، بوشهر، لرستان و کهگیلویه وبویراحمد از 21 تا24 فروردین درموزه هنر های معاصر اهواز برگزار می شود.
دراین جشنواره خبرنگاران و دست اندرکاران مطبوعات محلی این استانها در 12 رشته سرمقاله، مقاله، عکس، طرح، کاریکاتور، گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز، کودک و نوجوان، جدول و سرگرمی و در بخش ویژه با محور اتحاد ملی و انسجام اسلامی، عدالت و مهرورزی، شهادت و حاشیه نشینی رقابت می کنند.
دبیرخانه جشنواره دراداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان با شمار تلفن 3330645 0611 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، طرحها و دیدگاههای ابتکاری است. ک/2 643/1760 شماره 038 ساعت 15:46 تمام
۰ نفر