۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9719552
باستان شناسان ژاپنی فسیلهایی مربوط به دایناسورها را کشف کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/12/86 توکیو- یک گروه از کارشناسان باستان شناس ژاپنی در جریان حفاری ، 30 فسیل مربوط به دایناسورهای متعلق به 120 میلیون سال پیش را در طبقات زمین در مرکز ژاپن کشف کردند.
به گزارش روز جمعه تلویزیون سراسری ژاپن (ان .اچ .کی ) ، این اکتشاف آخرین یافته موزه دایناسور استان فوکویی ژاپن پس از آن که آنها حفاریهای خود را برای یافتن فسیلها در سال 1989 در مناطق اطراف شهر کاتسویاما در استان فوکویی آغاز کردند، است .
به گزارش ایرنا به نقل از ان .اچ .کی، کارشناسان ژاپنی می گویند، یافته های آنها شامل استخوانهای پنجه و استخوان لگن خاصره تعدادی دایناسور است .
آنها می گویند که فسیلها مربوط به دایناسورهای مشابهی هستند که حدود 1/5 متر ارتفاع داشته و تردید دارند که این استخوانها مربوط به یک بچه دایناسور گوشتخوار با جثه متوسط باشد.
کارشناسان ژاپنی همچنین سنگهای سنگدانی (گاسترولیت ) که اعتقاد بر این است می تواند به هضم حجم عظیمی از علوفه مصرفی دایناسورها کمک کند را نیز در حفاریهای خود به دست آورده اند.
یوئیچی آزوما یکی از کارشناسان ژاپنی می گوید: معتقد است این برای نخستین بار است که ژاپن تعداد زیادی فسیل مربوط به دایناسورها را در یک زمان و یک نقطه در جریان حفاریهای باستان شناسی کشف می کند.
آزوما ابراز امیدواری کرد: این یافته باستان شناسان ژاپنی به یافته های جدید محققان در مورد شرایط زندگی دایناسورها در گذشته کمک کند.
آساق 1184**1438**280** شماره 006 ساعت 09:03 تمام