۱۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9718851
T T
۰ نفر
35 اثر تاریخی استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید ..............................................................
گرگان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/12/86 داخلی.فرهنگی.میراث فرهنگی.ثبت آثار.
کارشناس باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری گلستان گفت: امسال 35اثر تاریخی و باستانی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
"محمدمهدی برهانی" روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در مجموع 538 اثر تاریخی و باستانی استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
وی با اشاره به تهیه اطلس باستان شناسی گلستان و لزوم شناسایی آثار تاریخی استان اظهارداشت: در این راستا تاکنون آثار باستانی و تاریخی شهرستان های رامیان، آزادشهر، علی آبادکتول، مینودشت و کلاله شناسایی شده و کار بررسی آنها به اتمام رسیده است.
به گفته وی با شناسایی آثار تاریخی دیگر شهرستان ها، اطلس باستان شناسی گلستان تدوین و ارایه خواهد شد.
برهانی با بیان اینکه این طرح با اعتبار 200 میلیون ریال اجرا شده است، گفت: بیشترین تعداد آثار شناسایی شده دراین طرح در شهرستان علی آبادکتول با 130 اثر تاریخی و باستانی بود.
کارشناس باستان شناسی استان گلستان اضافه کرد: در کل این بررسی در پنج شهرستان مذکور تعداد 470 اثر کشف و شناسایی شده است.
برهانی در ادامه تعداد فصل های پژوهشی و شناسایی باستان شناسی در سال 86 را شامل 6 فصل بیان کرد و افزود: تعیین حریم تپه پوکردوال، کاوش ها و وگمانه زنی در دیوار دفاعی گرگان، بررسی ها در شهرستان های کلاله، آزادشهر، رامیان و علی آبادکتول ازفصل های پژوهشی و کاوشی در سال جاری بود. ک/2 601/579/508 شماره 061 ساعت 16:00 تمام
۰ نفر