۷ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9709270
T T
۰ نفر
30 هزار جوان و نوجوان مشهدی در برنامه های طرح میثاق شرکت کردند .............................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/86 داخلی.اجتماعی.بسیج.
رییس ستاد طرح میثاق ناحیه ویژه بسیج مشهد گفت: 30 هزار و 300 نفر از جوانان و نوجوانان این شهر در برنامه های طرح میثاق امسال شرکت کردند.
سرهنک پاسدار هادی صبوری روز شنبه در مراسم پایانی این طرح افزود: امروز بسیاری از انحرافات جوانان ناشی از فقدان تفریحات سالم است.
وی با تاکید بر اینکه این تفریحات باید سالم و بدون ابتذال باشد گفت: در اجرای طرحهای مربوط به جوانان همیشه باید تحول و نوگرایی باشد زیرا به لحاظ روانی و روحی زمینه ساز تاثیرات مثبت بر روی آنان خواهد بود.
جانشین فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج مشهد افزود: باید از روشهای جدید در ارایه آموزشها استفاده کنیم به نحوی که با ذائقه جوان امروز هماهنک باشد.
وی بیان کرد: این امر زمانی میسر می شود که از خود جوانان نظرخواهی کنیم و آنها را در اجرای برنامه ها مشارکت دهیم.
او با اشاره به اینکه امروز تکنولوژی هایی چون ماهواره و اینترنت در جهت به ابتذال کشاندن جوانان کشور قدم بر می دارد گفت: می توانیم با استفاده صحیح از این امکانات، سرگرمیهای مفید و موثری برای جوانان فراهم کنیم.
وی در عین حال ویژگی های مسوولان اجرایی طرح میثاق را دارا بودن توانایی های بالای فیزیکی، ذهنی، جسمی و علمی دانست که به کمک آنها برنامه هایی قوی برای جوانان به مرحله اجرا در آید.
در ادامه این مراسم دبیر ستاد طرح میثاق سال 86 با ارایه گزارشی از فعالیت این طرح در سال جاری گفت: از 30 هزار شرکت کننده 20 هزار و 545 زن بودند.
محمد ربانی افزود: سه هزار و 150 نفر آنان بانوان و پسران غیربسیجی بودند.
وی با بیان اینکه امسال این طرح در 214 پایگاه مقاومت بسیج اجرا شد گفت: 1324 مربی آموزش جوانان را در رشته های آموزش های عقیدتی، سیاسی، فعالیتهای علمی، آموزشهای امداد و نظامی، فعالیت های فنی و حرفه ای، آموزشهای فرهنگی و هنری و قرآن و نماز را بر عهده داشتند.
او با بیان این که میزان کل سهمیه اردوهای یک روزه ناحیه ویژه مقاومت بسیج سپاه مشهد در طول هر سال پنج هزار نفر است گفت:در مدت دو ماه اجرای این طرح در تابستان امسال هفت هزار و 800 نفر در این اردوها شرکت کردند که این میزان معادل 5/1 برابر سهمیه هر سال است.
وی میزان شهریه ای را که در مدت این طرح از شرکت کنندگان دریافت شد بیش از 250 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: این پول صرف فعالیتهایی چون اعطای وام قرض الحسنه، کمک و تهیه جهیزیه برای خانواده های مستضعف و دیدار با خانواده های شهدا هزینه شده است.ک/1 2713/662/589/660 شماره 058 ساعت 13:40 تمام
۰ نفر