۱۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9707380
T T
۰ نفر
قرائتی: استفاده از زبان نسل جدید برای تبلیغ دینی ضروری است ..........................................................
اراک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/06/86 داخلی.اجتماعی.دینی.مذهبی.نماز رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: استفاده از زبان نسل جدید بـرای تبلیغ دینی موجب استقبال جوانان از مساجد می شود و این مهم باید مورد توجه طلاب علوم دینی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین" محسن قرائتی " روز پنج شنبه در شانزدهمین اجلاس سراسری نماز در اراک افزود: حوزه های علمیـه در کنـار درس رسمی باید مهارت آموزی نماز کنند و استفاده از ابزار قصه و هنـر بـرای بیان مسائل به نسل جدید را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه نماز در مقطع راهنمایی و دبیرستان اقامه می شود،گفت: مسئله نماز در مقطع ابتدایی به ویژه دبستانهای دخترانه کمرنک است که این نقیصه باید برطرف شود.
رییس ستاد اقامه نماز کشورافزود: امور تربیتی مدارس باید اهم فعالیتهای خود را به اقامه نماز اختصاص دهد چرا که مفهوم امور تربیتی در انسان سازی است و نماز حامل همه مزایا از جمله نظم ، عدالت و انسان سازی است.
وی گفت : لازم است اذان در صدا و سیما از نسل قدیم به نسل جدید تغییر یابد و در مساجد از زینت آلات و تجملات کاسته شود و به معنویت آن افزوده شود و برای اجرای امور مساجد از جوانان کمک گرفته شود.
قرائتی افزود: نویسندگان کتب درسی باید به صورت علمی و با طرحهای زیبا برای مقاطع مختلف درسی در کتاب معارف به ارائه نماز بپردازند و نماز از زوایای مختلف شناسانده و نهادینه شود.
وی افزود: مساجد الان به غمکده ای برای بـرگـزاری مراسم هـفتم و چهلم و عزا تبدیل شده و لازم است مسائل شاد نیز در مساجد باشد.
وی افزود: چهل هزار مدرسه در کشور نمازخانه ندارند که رفـع ایـن مشکـل یاری دولت اصولگرا را می طلبد.
وی افزود: پایان نامه دانشجویان بـرای عـلمی شدن نماز باید به سوی این فریضه سوق داده شود.
شانزدهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان " نماز و خانواده " با پیام مقام معظم رهبری در اراک آغاز شد.
سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور از دیگر برنامه های این اجلاس است .
در این اجلاس دو روزه شخصیتهای مذهبی و علمی کشور، نمایندگان ولـی فـقیه در استانها ، استانداران و چند تن از وزرا حضور دارند. ک/2 559/560/557 شماره 012 ساعت 10:32 تمام
۰ نفر