۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9707195
T T
۰ نفر

آثار محور تاریخی- گردشگری نایین مرمت می شود

۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9707195
آثار محور تاریخی- گردشگری نایین مرمت می شود ................................................
اصفهان، خبرگزاری جمهوی اسلامی 13/06/86 داخلی .فرهنگی.میراث فرهنگی.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت : آثار محور تاریخی- گردشگری نایین مرمت می شود.
"محمود مدنیان " روز سه شنبه افزود: بافت تاریخی شهر نایین از مهمترین بافت های تاریخی استان اصفهان است که آثار و بناهای تاریخی مربوط به دوره های مختلف را در خود دارد.
وی افزود: دراین بافت می توان آثار تاریخی ومعماری دوران پارت ها، ساسانی، اوایل اسلام، سلجوقی، ایلخانی، صفوی، زندیه و قاجار را مشاهده کرد.
مدنیان گفت: بافت تاریخی شهر نایین با داشتن محور تاریخی- فرهنگی سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.
وی خاطرنشان کرد:در این محور بیش از 40 بنای تاریخی و مهم وجود دارد که ازمهمترین آنها می توان به مسجد جامع،ساباطها،خانه ها، میدانچه ها،حسینیه ها، حمام ها و بازار تاریخی و " دروازه تاریخی چهل دختران"اشاره کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین تصریح کرد: در سال جاری با اختصاص بیش از 450 میلیون ریال، مرمت محور تاریخی- گردشگری بافت تاریخی شهر نایین با استحکام بخشی بدنه ها، نماسازی سر در خانه های تاریخی، نمای معابر عمومی و بدنه سازی آن، مرمت آب انبارهای مسیر و محوطه سازی این بناها آغاز شده است.
به گفته وی، این پروژه از محوطه مسجد جامع و خانه" پیرنیای"نایین آغاز می شود و در مسیر اصلی محور به طرف نایین قلعه ادامه می یابد.
مدنیان افزود: این برنامه در راستای احیای بافت هاو تبدیل بناهای تاریخی به مجموعه های گردشگری و با هدف معرفی نشانه های فرهنگی،بومی و تاریخی منطقه اجرا می شود.ک/2 7134/607/543 شماره 011 ساعت 09:58 تمام
۰ نفر