۸ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9706755
T T
۰ نفر
37 تکنواز و 25 گروه در اولین روز جشنواره "دف نوای رحمت" نواختند ...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/06/86 داخلی.فرهنگی.موسیقی.
سومین جشنواره سراسری دف نوازی "دف نوای رحمت"، صبح پنجشنبه هشتم شهریور با تکنوازی و گروه نوازی شماری از دف نوازان کشور، در تالار کانون امام خمینی شهرستان سنندج کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا از این جشنواره، در این روز 37 نوازنده نوجوان دختر و پسر از شهرستان های قروه، سنندج، شهرکرد، ملایر و اصفهان، تکنیک های فردی و قومی خود را در دف نوازی در مدت زمان 5 دقیقه برای حاضران در کانون امام خمینی به نمایش گذاشتند.
همچنین 25 گروه دف نواز از شهرستان های قروه، سنندج، ساوه، رشت، کرمانشاه، الیگودرز، اصفهان، لرستان، زاهدان، کرج و گیلان نیز در محوطه باز کانون امام خمینی سنندج، قطعات مقامی و ساخته های گروهی خود را اجرا کردند.
عصر جمعه 9 شهریور 60 تکنواز دف بالای 18 سال و 7 گروه دف نواز از شهرستان های کشور، اجرای برنامه خواهند داشت.
همچنین فرزاد عندلیبی و رضا مهدوی با پیوستن به جمع هیات داوران سومین جشنواره دف نوازی "دف نوای رحمت"، نوازندگان و گروه های برتر این دوره را معرفی می کنند.
کیوان ساکت، عرفان به امید حق و احمد خاک طینت از دیگر اعضای هیات داوران جشنواره دف نوای رحمت هستند.
دف نوای رحمت، تکنیک، نوآوری، قدرت نوازندگی، ریتم و اخلاق صحنه ای از جمله معیارهایی است که داوران این دوره، برای انتخاب افراد و گروه های برتر مورد توجه قرار می دهند.
سومین جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت، شامگاه جمعه 9 شهریور، با اعلام اسامی تکنوازان و گروه های برتر، به کار خود خاتمه می دهد.
فراهنک 1348 شماره 024 ساعت 16:15 تمام
۰ نفر