۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9706546
T T
۰ نفر
خراسان شمالی عنوان برتر نمایشگاه صنایع دستی کشور را کسب کرد ............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/06/86 داخلی.فرهنگی.صنایع دستی.نمایشگاه.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اعلام کرد: این استان موفق شد در نمایشگاه صنایع دستی کشور که در استان لرستان برگزار شد عنوان برتر کشوری را کسب کند.
امیرمحمد حسین نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تنوع آثار و بومی بودن صنایع دستی این استان موجب امتیاز آثار ارایه شده این استان و برتر شناخته شدن خراسان شمالی شد.
وی اظهار داشت: طرح، نقش ومواد اولیه صنایع دستی ارایه شده به نمایشگاه یاد شده برگرفته از طرحها ونقشهای بومی بوده و در تهیه آنها از مواداولیه طبیعی استفاده شده بود.
در این نمایشگاه بیش از 60 اثر از بافته های داری و اصیل استان خراسان شمالی شامل گلیم، سفره کردی، تابلو فرش و پادری به نمایش درآمد.
وی افزود: این نمایشگاه اواخر مردادماه در شهرستان خرم آباد برپا شد که فرصتی مناسب برای معرفی دستبافه های بومی و اصیل خراسان شمالی بود.
این مسوول گفت: محمدعلی ایزانلو، هنرمند فعال در زمینه بافته های داری این استان نیز در این نمایشگاه لوح تقدیر دریافت کرد. ک/2 7184/626/ 1645 شماره 075 ساعت 14:01 تمام
۰ نفر