۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9706425
T T
۰ نفر
فقدان قوانین سبب اجرا نشدن طرح تکریم هنرمندان در سیستان وبلوچستان شد ...................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/06/86 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.
مدیرکل اداره فرهنک و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط سخت و دست و پاگیر قوانین از دلایل اجرا نشدن طرح تکریم هنرمندان استان است.
نورالله برشان روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: با وجودی که کشور ایران دارای فرهنک کهن است اما به سبب اینکه امکانات بطور همسان در مناطق مختلف کشور در گذشته توزیع نشده بود، بخش فرهنک با مشکل روبرو شده است.
وی ادامه داد: این ناهمسانی فاحش امکانات در استانهای مختلف کشور مشکلاتی را برای اجرای طرح تکریم هنرمندان در سیستان و بلوچستان به وجود آورده است.
او افزود: برای اجرای چنین طرحهایی ضروری است قوانین بر اساس شرایط موجود استانها تدوین شود و در این مورد باید میان مناطق غیربرخوردار با استانهای برخوردار تفاوت وجود داشته باشد.
وی گفت: بر اساس قوانین موجود، هنرمندان استان محروم و غیربرخوردار سیستان و بلوچستان که از لحاظ شاخص توسعه در میان استانهای کشور در ردیف سی ام قرار دارد باید با هنرمندان تهران پایتخت ایران به رقابت بپردازند.
مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این شرایط سبب شده که انتخاب برگزیدگان بخشهای مختلف فرهنگی و هنری عادلانه نباشد.
او گفت: بهتر است شرایط رقابت و انتخاب برگزیدگان به صورت منطقه ای لحاظ شود.
وی ادامه داد: برای تدوین و اجرای چنین قوانین و مقرراتی، اقدامها و مذاکره هایی انجام شده که هنوز نتیجه مثبتی در بر نداشته است.
کمبود مراکز فرهنگی هنری، سرسراهای سینما، اماکن فرهنگی، تفریحی و ورزشی و مراکز آموزشی مرتبط با فرهنک و هنر از عمده مشکلات این استان است.ک/3 7306/653/660 شماره 064 ساعت 14:26 تمام
۰ نفر