۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9704559
T T
۰ نفر
شماری از مسوولان خراسان شمالی: خبرنگاران دیدبانان جامعه هستند ............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/05/86 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.روز خبرنگار.
شماری از مسوولان خراسان شمالی خبرنگاران را دیدبانان جامعه توصیف کردند که رخدادها و اتفاقات را رصد کرده و انعکاس می دهند.
آنان روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کردند که انتظار از خبرنگاران آن است که همچون چشمهای بینای جامعه عمل کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این خصوص گفت: رسالت خبرنگاری در جهان امروز بر کسی پوشیده نیست.
دکتر علی منصوری افزود: خبرنگاران در رشد و هدایت جامعه نقشی ارزنده را ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در حوزه بسیار مهم و حساسی فعالیت می کنند گفت: خبرنگاران سربازان عرصه آگاهی دهی و سرمنشا خبررسانی و اطلاعرسانی در جامعه هستند.
او گفت: در دنیای کنونی خبرنگاران فعالیتها، رویدادها و عملکردهای دولت را به گوش تمامی مردم می رسانند و در حقیقت عملکرد مثبت و منفی را انعکاس می دهند.
وی به تفاوت ماهوی جامعه اسلامی در اخلاق گرایی با وضعیت جوامع غربی اشاره کرد و افزود: خبرنگاران غربی با هدفی که برای آنان از قبل مشخص شده فعالیت دارند در حالی که خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی همیشه با حضور در صحنه ها رخدادها را آنطور که هست انعکاس می دهند.
وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران با تهیه خبر و گزارش های مستند از جبهه های حق علیه باطل، روایتگر شجاعت و ایثارگری رزمندگان اسلام بودند.
این مسوول به حادثه خیزی کشور ما و استان خراسان شمالی نیز اشاره و بیان کرد: خبرنگاران از معدود اقشاری هستند که همیشه هنگام وقوع حوادث در صحنه به موقع حضور یافته و اخبار را به گوش تمامی مردم می رساند.
وی افزود: حضور مداوم، به موقع خبرنگاران در حادثه ها و اطلاعرسانی درست از وضعیت مناطق حادثه دیده گرچه کمک بزرگی برای مسوولان و مردم است لیکن در عین حال نشانگر سختی و مشقت کار خبرنگاری است.
او افزود: خبرنگاران با ناهنجاریهای جامعه مبارزه می کنند که این مبارزه روحیه شجاعت، صداقت و تعهد را می طلبد.
رییس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی هم خبرنگاران را چشمان بیدار جامعه خواند.
ماشاء الله طالبی در گفتگو با ایرنا افزود: خبرنگاران تلاش می کنند تا با دستیابی به حقایق و واقعیات جامعه، این حقایق را به گوش مردم برسانند.
وی اظهار داشت: جامعه برای رشد و شکوفایی نیازمند اطلاعرسانی است که این وظیفه خطیر به عهده خبرنگاران نهاده شده است.
او گفت: همه افراد به تنهایی نمی توانند اطلاعات لازم را کسب کنند و این خبرنگاران هستند که با کسب اطلاعات و انعکاس آن، مسوولان را برای تصمیم گیری درست و مبتنی بر اطلاعات روز یاری می کنند.
وی افزود: خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند و روشن است که خبرنگار باید وقایع و اتفاقات را آنچنان که هست به صورت دقیق و بدون دخل و تصرف به مردم منتقل کند.
وی افزود: رعایت امانت و صداقت از مهمترین ویژگیهای یک خبرنگار است و اگر رعایت امانت را در انتقال مطالب نکند مشکلاتی در جامعه بوجود می آورد.
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی خراسان شمالی هم گفت: خبرنگاران ایفا کننده نقش مهمی در جامعه هستند.
سرهنک محمدرضا ریحانی، نگاه فرهنگی خبرنگاران را قابل تقدیر ذکر کرد و افزود: رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاریها یار پلیس هستند.
وی اظهار داشت: رسانه ها در طرحهای امنیتی و اجتماعی تاثیر مثبتی دارند که بطور یقین اگر مطبوعات و رسانه های جمعی نباشند عملکرد نیروی انتظامی تا حد زیادی افت می کند.
او افزود: امنیت روانی در واقع از طریق مطبوعات و رسانه ها در میان مردم ایجاد می شود.
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: البته انتظار آن است که خبرنگاران در عرصه خبر نگاهی عمیق و وسیع داشته باشند و مسایل را عمیق تر از افراد عادی جامعه بررسی کنند.ک/4 7184/626/660 شماره 068 ساعت 13:05 تمام
۰ نفر