۹ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9702748
T T
۰ نفر
رقابتهای علمی دانش آموزان شاهد کشور در مشهد برگزار می شود .......................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/04/86 داخلی.فرهنگی.آموزشی.
کارشناس مسوول امور شاهد و ایثارگران سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چهارمین رقابت علمی دانش آموزان پژوهشگر شاهد و ایثارگر کشور در مشهد برگزار می شود.
سید محمد نبوی روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این چارچوب از چهارم مرداد ماه آتی 109 دانش آموز دختر و پسر در قالب 40 گروه محقق از 31 استان کشور حضور دارند.
وی افزود: هدف این مسابقات ایجاد بستر مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با روشهای علمی تحقیق و پژوهش و تقویت مهارتهای نوشتاری و گفتاری است.
او در خصوص مراحل مقدماتی مسابقه گفت: برای این امر 9 هزار و 859 مقاله علمی در مرحله مدرسه، سه هزار و 144 مقاله در مرحله استانی و نیز 340 مقاله در مرحله کشوری داوری شده و از میان آنها 40 مقاله دانش آموزان سالهای اول تا سوم متوسطه مورد قضاوت هشت داور برجسته کشور قرار می گیرد.
وی افزود: از استان خراسان رضوی 11 دانش آموز دختر در قالب سه گروه در این رقابت علمی شرکت خواهند داشت.
او گفت: گروه نخست شامل سه نفر با موضوع آلاینده های موجود در هوا و نقش آنها در ایجاد بیماریهای جسمی، روحی، روانی و راهکارهای پیشگیری از آن شرکت می کنند.
وی بیان کرد: گروه دوم شامل چهار نفر با موضوع نقش تغذیه در سلامت جسم و روان نوجوانان و جوانان شرکت می کنند.
او افزود: گروه سوم نیز شامل چهار نفر با موضوع تاثیر ادیان الهی به خصوص اسلام در تحول و پیشرفت جوامع بشری و نقش و جایگاه پیامبر اعظم (ص ) شرکت می کنند.ک/3 7491/663/660 شماره 063 ساعت 59:13 تمام انتهای پیام F09.08-59-13
۰ نفر