۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9702359
T T
۰ نفر
هاتفی از دایر شدن بازارچه های صنایع دستی در سراسر کشور خبر داد ..............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/03/86 داخلی.فرهنگی.هنری.صنایع دستی.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با هدف رشد، توسعه و رونق صنایع دستی کشور، ایجاد بازارچه های صنایع دستی در استان های مختلف کشور در دستور کار قرار دارد.
"حسین هاتفی فارمد" روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در جریان سفرهای استانی هیئت دولت در قالب مصوبات استانی به تصویب می رسد.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی اظهار داشت: ایجاد بازارهای عرضه تولیدات صنایع دستی در داخل و خارج کشور یکی از عوامل اصلی در راستای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی است.
وی تصریح کرد: مصوبه هیئت دولت مبنی بر ایجاد بازارچه دایمی صنایع دستی در سطح استان ها، موجب تامین زیرساخت ها و تاسیسات لازم برای این بازارچه ها می شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: تاسیس بازارچه های صنایع دستی از سوی این معاونت و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هیئت دولت پیشنهاد شده و با تایید دولت این امر در جریان سفرهای استانی اجرایی می شود.
هاتفی افزود: تاکنون در تعدادی از استان های کشور ایجاد این بازارچه ها مصوب شده و با هماهنگی و تایید هیئت دولت مجوز تاسیس در دیگر استان های کشور نیز صادر خواهد شد.
به گفته وی، در تهران نیز با هماهنگی و تعامل با شهرداری چندین نقطه برای تاسیس بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این بازارچه ها علاوه بر عرضه تولیدات صنایع دستی کشور، کارگاه های تولیدی صنایع دستی نیز برای آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با این تولیدات ایجاد خواهد شد.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برای توسعه و رونق صنایع دستی کشور نیازمند شناخت و آشنایی با سلیقه و ذائقه مردم در زمینه خرید و استفاده از صنایع دستی در کشور هستیم.
وی تصریح کرد:باید بدانیم مردم چه نوع صنایع دستی و با چه ویژگی هایی را می پسندند و بیشتر به دنبال چه نوع کالای هستند.
هاتفی تاکید کرد: در زمینه فعالیت در عرصه بازارهای خارجی نیز باید با حضور در نمایشگاه های مختلف بین المللی، زمینه حضور صنایع دستی ایران را در بازارهای خارجی فراهم کنیم.
وی گفت: البته برای آشنایی مردم به ویژه نسل جوان کشور با صنایع دستی و تولیدات آن ، نمایشگاه های سراسری صنایع دستی به تناوب در استان های مختلف کشور برگزار می شود.
فراهنک 573/ 1144 شماره 039 ساعت 31:14 تمام انتهای پیام F30.42-31-14
۰ نفر