۲۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9701546
T T
۰ نفر
حدود 20 هزار دانش آموز در رشته های صنایع دستی تحصیل می کنند .........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/03/86 داخلی.فرهنگی.آموزش.صنایع دستی.
کارشناس مسئول آموزش و پرورش کاردانش گفت: حدود 20 هزار دانش آموز در 30 رشته صنایع دستی هنرستانهای کاردانش سراسر کشور تحصیل می کنند.
"عبدالرضا جمالی فرد" که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی، روز یکشنبه با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت وگو می کرد، افزود:این دانش آموزان در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله معرق کاری، منبت،نگارگری، گره چینی، آبگینه، خاتم کارین سفالگری، ترش سنک های قیمتی، تراش شیشه و کریستال، فرش و طراحی نقش فرش تحصیل می کنند.
وی درباره میزان استقبال دانش آموزان از این رشته ها گفت: با توجه به اینکه رشته های تحصیلی کاردانش براساس نیازهای بومی و محلی منطقه ایجاد می شود همیشه با استقبال دانش آموزان این مناطق روبرو بوده است.
وی افزود: رشته سفالگری در نزد دانش آموزان دختر شهر تهران از استقبال فراوانی برخوردار است و این امر بخاطر برگزاری نمایشگاه های متعدد در این زمینه در سطح شهر و فعالیت های دانشجویان در این خصوص است.
جمالی فرد در عین حال گفت: صنعت فرش در تهران از استقبال خوب دانش ـ آموزان روبرو بوده در حالی که این صنعت در بین دانش آموزان استان یزد که به عنوان یکی از خاستگاه های فرش در کشور محسوب می شود، با استقبال کمتری روبرو بوده است.
وی افزود: استقبال دانش آموزان از رشته های مختلف صنایع دستی ناشی از فرهنک هر منطقه و میزان محبوبیت آن نزد خانواده ها است.
جمالی فرد گفت: رشته منبت و معرق در نزد تهرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است زیرا سازمانهای ذیربط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و حتی هنرمندان در این زمینه فعالیت های خوبی در سطح این شهر داشته اند.
فراهنک 1569/1597 شماره 073 ساعت 20:15 تمام انتهای پیام F20.38-20-15
۰ نفر