۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9700530
T T
۰ نفر
آیت الله تسخیری: سازمان کنفرانس اسلامی متعهد به عمل به فتوای گروهی است ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/03/86 داخلی.فرهنگی.معارف.
دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای عضو باید متعهد به عمل به فتوای گروهی شوند و از عمل به فتواهای فردی که موجب پراکندگی امت می شود، اجتناب کنند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مجمع تقریب مذاهب، آیت الله "محمد علی تسخیری" در دومین روز از همایش "فتوا در دنیای معاصر" افزود: تمامی مجمع های فقهی یا درالفتواها، باید با درک مقدمات و زمینه های هر فتوا و ایجاد تفاهم در خصوص پیامدهای آن به هماهنگی هرچه بیشتر میان خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: صدور فتوا به ویژه در زمانی که جنبه اجتماعی داشته و از تاثیر گسترده ای برخوردار است، باید در میزگردهای تخصصی به حد کافی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
شیخ "یوسف قرضاوی" رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این همایش با بیان اهمیت فتوا در جهان اسلام، گفت: امت اسلام تنها امت جهان است که در احکام دینی، عبادات و معاملات خود از مسئله فتوا استفاده می کند و از حلال و حرام در تعاملات و معاملات روزانه خود بهره مند می شود.
"عادل فلاح" وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت و رییس مرکز جهانی اعتدال نیز دراین همایش با اشاره به اینکه انحراف و غلو در دین صحیح نیست تصریح کرد:اخلاق در دین و تعالیم دینی حد و مرزهایی هستند که بافتوا مشخص می شوند.
همایش سه روزه فتوا در دنیای امروز که از پنجم خرداد به منظور بررسی مسایل مرتبط با مفهوم "فتوا" و تبیین فتواهای قدیمی و معاصر در کویت آغاز شده است، امروز (دوشنبه ) به کار خود پایان می دهد.
فراهنک 1070/1597 شماره 065 ساعت 51:14 تمام انتهای پیام F07.39-51-14
۰ نفر