۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9699639
T T
۰ نفر
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا شهروند افتخاری سیستان شد .....................................................
زاهدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/02/86 داخلی.فرهنگی.علمی.ادبی.
دکتر "سهیلا صلاحی مقدم" عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س ) از سوی مسوولان همایش "مشاهیر نامی سیستان و بلوچستان" به عنوان شهروند افتخاری سیستان انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، مسوولان برگزاری همایش، این شخصیت والای فرهنگی را به خاطر بررسی سوابق و فعالیتهای نخستین شاعران بی دیوان سیستان و علاقه به یعقوب لیث صفاری و محمد وصیف سجزی به این عنوان برگزیدند.
خانم صلاحی مقدم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و سیستانیها حق زیادی بر گردن زبان و ادبیات فارسی دارند و اکنون این خطه از ایران به عنوان خاستگاه ادبیات فارسی و قدرت ایران محسوب می ـ شود.
وی بیان کرد: اگر یعقوب لیث صفاری سیستانی نبود، نخستین حکومت آزاد ایران شکل نمی گرفت و شاعران پارسی گو در ایران پدید نمی آمدند.
او افزود: کار یعقوب لیث صفاری به همراه مشاهیر نامی ایران عظمت والایی داشت و امروزه باید همگی به این ادبیات و تمدن کهن افتخار کنیم.
صلاحی مقدم با اشاره به اهدا شهروند افتخاری سیستان به وی گفت: این عنوان برای من افتخار بزرگی است و به خود بالیدم که یک ایرانی هستم.
وی یادآور شد: در طول زندگی همواره برای بزرگانی چون یعقوب لیث، محمدـ بن وصیف سجزی، فردوسی و... طلب مغفرت کرده و امیدوارم بتوانم برای کشور و ادبیاتمان کارهای بزرک تری انجام دهم تا بی نظیر بودن این زبان بیش از پیش در دنیا جلوه گر شود.
صلاحی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا از دکترای نامی ایران زمین متولد 1337 تهران است که مدرک دکترای خود را از دانشگاه تربیت مدرس تهران اخذ کرده است.
شبد/7311/ 653/1685/ 1456 شماره 109 ساعت 50:22 تمام انتهای پیام F29.22-50-10
۰ نفر