۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9699274
T T
۰ نفر

تورهای ویژه تهرانگردی راه اندازی می شود

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9699274
تورهای ویژه تهرانگردی راه اندازی می شود ...............................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/86 داخلی.فرهنگی.صنایع دستی.گردشگری.
همزمان با رونمایی از نخستین اتوبوس گردشگری، طرح ویژه تورهای تهرانگردی از 29 اردیبهشت راه اندازی می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا "مسعود غلامی" مدیر عامل شرکت گنجینه بنادر و مجری طرح تهرانگردی در جمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای طرح تهرانگردی فرهنک سازی در بخش گردشگری و تبیین جایگاه آن است.
وی اظهارداشت: ایده ی راه اندازی تور تهرانگردی حدودا از شش ماه پیش شکل گرفت و در بهمن ماه سال گذشته همزمان با دهه ی مبارک فجر، 20 هزار نفر از طریق این تورها، تهرانگردی و در شش روز از جاذبه های دیدنی شهر تهران بازدید کردند.
وی افزود: این شرکت با همکاری شهرداری تهران به برگزاری تور تهرانگردی برای حدود 20 هزار نفر از دانش آموزان و بسیجیان شهر تهران موفق شد.
به گفته ی وی، این اقدام در جهت سالم سازی اوقات فراغت خانواده ها و بخصوص جوانان، بالا بردن سطح آگاهی شهروندان نسبت به شهر استراتژیک تهران بعنوان شهری با پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی ، معرفی جاذبه ها و دیدنی های شهر تهران، صورت گرفته است.
مجری طرح ملی توسعه سفرهای همگانی و ارزانقیمت (ستاد تسهیلات سفرهای کشور) سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کشور با اشاره به ایجاد اشتغالزایی از طریق این طرح گفت: تاکنون حدود 50 نفر جهت اجرای این پروژه مشغول به فعالیت شده اند و در صورت افزایش گردشگران احتمال اشتغال بکار بیشتر وجود دارد.
غلامی گفت: برنامه ی بلندمدتی برای اجرای طرح تهرانگردی در نظر گرفته شده که در مرحله ی اول تورها یک روز در هفته هر پنجشنبه برگزار شده تا آشنایی لازم در میان مردم ایجاد شود.
وی ادامه داد: پس از این مرحله، تورهای تهرانگردی هر روز از شنبه تا جمعه به هفت مقصد گردشگری شناسایی شده بصورت نیم روزه و تمام روزه برگزار می شود.
وی بازدید از موزه ی 13 آبان، کاخ گلستان، میدان مشق، ارک، دروازه گلخانه، کاخ موزه های سعدآباد، خانه پروفسور حسابی، کاخ نیاوران، دارآباد، موزه ی فرش، لانه ی جاسوسی آمریکا، خانقاه صفی علی شاه، برج طغرل، معبد آناهیتا، شهرک سینمایی و ... را از جمله مقصدهای مورد نظر در این طرح ذکر کرد.
مجری طرح تهرانگردی همچنین در خصوص مراسم رونمایی از اولین اتوبوس گردشگری شهری در ایران ادامه داد: اتوبوس های در نظر گرفته شده برای این طرح ، طراحی متناسب با گردشگری داشته و در میادین اصلی شهر تهران مستقر شده و امکان تهیه بلیت برای آن ها در دو گروه قیمتی شش هزار و 500 و 12 هزار و 500 تومانی از طریق 30 نماینده فروش این شرکت در سراسر تهران بزرک وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر یک ایستگاه برای اتوبوس های گردشگری این طرح در پارکینک بیهقی اختصاص یافته که پس از این مرحله و با توجه به حجم متقاضیان جهت ایجاد ایستگاه های خاص گردشگری در مناطق دیگر، تصمیم گرفته خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گنجینه بنادر درباره ی استانداردهای به کار رفته در اتوبوس های گردشگری و تطبیق آن با کشورهای دیگر که دارای این اتوبوس ها هستند، گفت: در اکثر شهرهای بزرک دنیا مانند پکن ، لندن ، استانبول، دوبی و ... مردم و جهانگردان با پرداخت هزینه ای از این اتوبوس ها استفاده کرده ولی هزینه موزه ها و یا مقاصد دیگر را خود پرداخت می کنند. در حالی که در این طرح هزینه ی کامل یک تور شامل ورودیه ها، پذیرایی و ... پرداخت می شود.
مجری طرح تهرانگردی، ابراز کرد: این طرح بر اساس فرهنک بومی تهران طراحی شده است.
غلامی ادامه داد: در این خصوص با نیروی انتظامی و شرکت واحد اتوبوسرانی "واحد گشت" مذاکراتی صورت گرفته که این اتوبوس ها بتوانند در محدوده ی طرح ترافیک و از خط ویژه حرکت و در ایستگاه های موجود توقف کنند.
وی با بیان این که در این طرح سرمایه گذاری بسیاری از سوی بخش خصوصی شده است، اظهار داشت: بازار هدف در این طرح، دستیابی به 100 هزار گردشگر در تهران بوده و هدف اصلی تقویت فرهنک گردشگری است.
مجری طرح تهرانگردی گفت:امکان کاهش مبلغ برگزاری تور در صورت حمایت سازمانهای مربوطه وجود دارد، زیرا سازمان های دولتی بودجه خاصی برای این طرحها دارند و اگر این بودجه در طرحهای گردشگری صرف شود، هزینه های تورهای نیز کاهش می یابد.
وی درباره استفاده از راهنمایان حرفه ای و دارای کارت فعالیت گفت: در این طرح از تور لیدرهای حرفه ای استفاده شده و برای آن ها دوره های آموزشی خاصی برگزار شده است.
غلامی در پایان ناموفق بودن تورهای تهرانگردی که پیش از این برگزار شده بود را به سطح کیفیت و کسب سود در کوتاه مدت مربوط دانست و گفت: در این طرح به کیفیت توجه می شود، بنابر این در انتخاب راهنما، راننده های اتوبوس های گردشگری و مکان های مورد نظر، دقت شده است.
فراهنک 1348 شماره 029 ساعت 58:11 تمام انتهای پیام F26.11-58-41
۰ نفر