۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9698450
T T
۰ نفر
قائم مقام وزیر: حق مدیریت مدیران مدارس 30 درصد افزایش می یابد ............................................................
گرگان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/02/86 داخلی.فرهنگی.آموزش و پرورش.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: با توجه به پیشنهاد ارائه شده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال جاری،حداقل میزان حق مدیریت مدیران مدارس، 30 درصد افزایش خواهد یافت.
"حسین هراتی" روز سه شنبه در حاشیه همایش مدیران مدارس شهرستان گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین مدیریت مدارس به صورت تمام وقت یعنی 44 ساعت در هفته تلقی شده و مازاد بر 24 ساعت، اضافه کار محسوب می شود.
به گفته وی، برای معیشت فرهنگیان نیز سه برنامه پیش بینی شده که افزایش حقوق بین 420 الی 840 هزار ریال، پیگیری لایحه مدیریت خدمات کشوری و در اولویت بودن فرهنگیان در دریافت سهام عدالت از این موارد می باشد.
هراتی اظهارداشت: همچنین به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیشنهاد شده که برای استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان مجوز داده شود که در حال بررسی بوده و برای استخدام هایی که به شکل آزاد است نیز اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد.
این مقام آموزشی کشور گفت: در صورت تامین اعتبار، عوامل اجرایی مدارس ابتدایی و راهنمایی نیز اضافه کار گرفته و در خصوص مسکن نیز بیشترین درصد به فرهنگیان اختصاص یافته است.
وی افزود: در سال 85 تعداد 18 هزار واحد مسکونی در اختیار فرهنگیان قرار گرفت و 60 هزار قرارداد نیز در این زمینه منعقد شد و به این ترتیب مسکن فرهنگیان سه برابر سالهای قبل رشد داشت.
هراتی، در رابطه با ادامه تحصیل فرهنگیان گفت: توافق نامه ای میان این وزارتخانه و دانشگاه پیام نور منعقد شده که مشکلی در ادامه تحصیل در رشته های مورد نیاز وجود نداشته باشد و میزان شهریه آنان هم کمتر حساب شود.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش کشور، اعتبارات جاری این نهاد را در سال 83، سه هزار و یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته این رقم به هفت هزار و 400 میلیارد تومان رسیده که صددرصد رشد یافته است.
هراتی، اعتبارات عمرانی سال جاری این دستگاه را 620 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال قبل 18 درصد داشته و این وزارتخانه در بین هشت دستگاه اجرایی کشور در جذب بودجه های عمرانی رتبه اول را کسب کرده است.
هراتی ادامه داد: هم اینک با فعالیت 32 اتاق فکر به نام شورای راهبردی در سطح آموزش و پرورش کشور تحولی عظیم در این نهاد رخ داده که در حال بررسی 21 طرح شامل سند ملی، فناوری های جدید، مرکز سنجش و مدرسه زندگی آموزش و پرورش است که امسال هفت طرح به اتمام می رسند.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: در هیات دولت نیز چهار کمیته در خصوص اقتصاد، مسکن، مصرف و تکریم شخصیت معلم مشغول به فعالیت بوده که نتایج آن بصورت مژده بزرک با تصمیم رییس جمهوری به معلمان تقدیم خواهد شد.
به گفته هراتی، از مجموع 140 هزار مدرسه موجود در کشور، معلمین 14 هزار مدرسه معادل یک درصد در طی هفته معلم در حدود نیم الی یکساعت سر کلاس های درس حاضر نشدند.
وی، تمام خواسته های معلمان معترض را صنفی خواند و گفت: پیگیری های لازم در این خصوص انجام می شود.
هراتی، در خصوص تغییر کتب درسی نیز افزود: مشارکت جمعی معلمان، صاحب ـ نظران و دانش آموزان، جایگزینی برنامه محوری به جای کتاب محوری، استفاده از محتوی و برنامه و جذابیت، نشاط، پویایی، مشارکت و مسئولیت پذیری، مبنای کتابهای درسی امروز شده است.
به گفته وی، آموزش مهارتهای زندگی با تاکید برتعامل با دیگران، ایجاد عادتهای مطلوب در دوران ابتدایی، محور قراردادن عاطفه، پشتکار، دین گرایی دانش آموزان در کتابهایی نظیر چگونه بخوانیم و بنویسیم و همچنین جایگزینی یک بسته آموزشی شامل کتاب، لوح فشرده و امثالهم از دیگر مواردی است که در تغییر کتب درسی لحاظ می شود.
هراتی گفت: این موضوع در حال حاضر در دست پیگیری است و در صورت تامین اعتبار بستر اجرای تغییر کتب درسی هرچه زودتر فراهم می شود.
7464/579/508 شماره 014 ساعت 05:10 تمام انتهای پیام F18.10-05-30
۰ نفر