۲۸ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9696429
T T
۰ نفر
135 اثر تاریخی شهرستان خلخال در فهرست آثار ملی ایران ثبت می شود ..............................................................
خلخال، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/86 داخلی.فرهنگی.میراث فرهنگی.ثبت ملی.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: امسال 135 اثر تاریخی شهرستان خلخال در فهرست آثار ملی ایران ثبت می شود.
مسعود علویان صدر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آثار تاریخی بی شمار این شهرستان تاکنون فقط هشت اثر به ثبت رسیده است.
وی از شناسایی 500 اثر تاریخی در خلخال خبر داد و گفت: بر اساس آخرین کاوش های باستان شناسی قدمت این شهرستان به هزاره اول قبل از میلاد می رسد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن خلخال در دروازه جنوبی استان احیای آثار تاریخی، توجه به امر گردشگری و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند تحول چشمگیری در صنعت گردشگری و اقتصادی منطقه به ارمغان بیاورد.
وی به وجود بیشترین فضای جنگلی استان در شهرستان خلخال و جاذبه های گردشگری ازناو و اندبیل، آق داغ، غارهای یخی، صنایع دستی و روستاهای نمونه گردشگری خلخال اشاره کرد و گفت: اعتبارات بخش گردشگری این شهرستان که پارسال دو میلیارد ریال بود در مقایسه با سایر شهرستان های استان بسیار ناچیز بود.
وی خواستار تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های گردشگری خلخال از سوی فرمانداری این شهرستان شد.
وی از صنعت جاجیم بافی خلخال به عنوان بهترین محصول صنایع دستی استان نام برد و از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی 15 استان کشور در تابستان امسال در خلخال خبر داد.
وی ایجاد موزه مردم شناسی در شهرهای کلور شاهرود و هشتجین خورش رستم، برگزاری همایش سرمایه گذاری گردشگری ، چاپ کتاب معرفی خلخال ، مطالعه قلعه اندبیل و قلعه خشتی گیلوان، ساماندهی روستای تاریخی کزج و حمام تاریخی روستای درو و نیز تهیه اطلس باستان شناسی در خلخال را از جمله برنامه های در دست اجرای سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان اعلام کرد که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز اجرا خواهد شد.
شهرستان خلخال با 150 هزار نفر جمعیت در 114 کیلومتری جنوب شهر اردبیل واقع است.
7119/618/587 شماره 022 ساعت 52:11 تمام انتهای پیام F28.11-52-34
۰ نفر