۱۹ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9695801
T T
۰ نفر

اندیشمند مصری: مسلمانان باید بر حفظ وحدت تلاش کنند

۱۹ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9695801
اندیشمند مصری: مسلمانان باید بر حفظ وحدت تلاش کنند .................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/01/86 داخلی.فرهنگی.معارف.
یک دانشمند مصری روز یکشنبه در ششمین نشست علمی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید بر حفظ وحدت تلاش کنند و در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، "عبدالصبور شاهین" با موضوع "قرائات هفت گانه بین سنی و شیعه" سخن می گفت، به همراه دیگر سخنرانان ششمین نشست علمی کنفرانس وحدت بر انسجام مسلمانان تاکید کرد.
"محمد الدسوقی" استاد دانشگاه الازهر مصر نیز در سخنانی گفت: وحدت منسجم، وحدت ایمان به خدای واحد است.
استاد دانشگاه الازهر مصر که با موضوع "نظر اسلام در مورد محیط زیست" سخن می گفت، اظهارداشت، توهین به هستی توسط انسان، موجب هلاکت او می شود و پاک کردن محیط زیست عبادت تلقی می شود.
وی افزود: اسلام نسبت به ابعاد مختلف محیط زیست، ما را به رعایت ضوابط و اصول دعوت می کند.
در ادامه این نشست شیخ "حسین الخزرجی" پژوهشگر و اندیشمند برزیلی با موضوع ویژگی های سیر نبوی در رهبری و اداره جامعه، گفت: امت اسلام، امت واحدی است که اگر در روش و هدف به اتحاد برسند سریعتر به سر منزل مقصود خواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه پیامبر الگوی خیر و برکت برای مردم است، افزود: بشریت بعد از حضرت عیسی (ع) در یک برهه ی زمانی در خلاء رهبری زندگی کرد و تشنه ی آمدن یک رهبر راستین بود که با آمدن پیامبر اکرم (ص ) این خلاء پر شد.
این پژوهشگر برزیلی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص ) توانست در زندگی بشر ساختارهای محکمی را ایجاد کند و فضیلت و نیکی را به جای گمراهی جایگزین کند.
بیستمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 165 اندیشمند از 46 کشور به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با موضوع سیره پیامبر اعظم (ص ) از 17 فرودین آغاز و امروز به کار خود پایان می دهد.
فراهنک 1378/1348 شماره 062 ساعت 23:17 تمام انتهای پیام F19.17-23-27
۰ نفر