۲۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9694942
T T
۰ نفر

توحید کلمه،کلمه توحید

۲۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9694942
توحید کلمه،کلمه توحید بیانیه کنفرانس وحدت اسلامی: هرگونه توطئه علیه ملت ایران محکوم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/25 سیاسی.کنفرا نس وحدت.اختتامیه تهران - شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در بیانیه پایانی خود با تحسین جهاد ملت ایران برای اجرای شریعت خداوند، هرگونه توطئه علیه ملت ایران را محکوم و از روند پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه توانایی هسته ای صلح آمیز حمایت کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بیانیه 12 ماده ای که یکشنبه شب در پایان بیست و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی انتشار یافت، شرکت کنندگان تاکید کرده اند که امت اسلامی با چالشهای بزرگی روبرو است که فرهنگ و موجودیت تمدنی آن را هدف قرار داده است.
آنان همچنین هشدار داده اند که طرحهایی برای دور ساختن امت اسلامی از اسلام و ایجاد تشکیک در توان آن برای مقابله با مشکلات زندگی و اشاعه رفتارهای مادی گرایی انحرافی از خط مشی شریعت و حالت وابستگی به غرب در جریان است.
شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در بیانیه خود خاطرنشان کرده اند:امت اسلامی دچار حالت افراط گرایی، جمود فکری و عقب افتادگی در اندیشه ، جهالت و تعصب و تنگ نظری برخی در جهت منافع شخصی خود شده و این مساله، چند دستگی و اعمال برخی از رفتارهای تحریک آمیز در جای جای جهان اسلام را تشویق کرده است که این امر، پدیدآمدن برخی گرایشهای تکفیری را از یکسو و برخی گرایشهای غربگرا و اشاعه سوء تفاهم و بدگمانی نسبت به آن را از سوی دیگر به همراه داشته است.
در این بیانیه همچنین آمده است: جهان اسلام امروز به طرحهای راهبردی مانند بالابردن سطح آگاهی، تشویق به تعمیم اجرای شریعت اسلامی، فعال کردن روند آموزش و پرورش فراگیر بر اساس آموزه های اسلام برای تربیت نسل اسلامی مبتنی بر فرهنگ مقاومت و عزت نیاز مبرم دارد.
در این بیانیه بر ضرورت تقویت نهادهای مشترک اسلامی همچون سازمان کنفرانس اسلامی و استفاده بهینه از امکانات علمی، اقتصادی و سیاسی جهان اسلام برای بالابردن سطح زندگی مسلمانان بویژه اقلیت های مسلمان در سراسر جهان تاکید شده است.
شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی همچنین اهانت برخی نویسندگان غربی به شخصیت رسول اکرم (ص ) را نشانه نادانی و انباشته های کینه توزانه تاریخی دانستند و تلاش جمعی را برای معرفی بیشتر شخصیت رسول گرامی اسلام به عنوان کامل کننده فضائل اخلاقی و انسانی برای جامعه بشری خواستار شدند.
در این بیانیه بر لزوم احترام هر یک از پیروان مذاهب به یکدیگر و پرهیز از تعرض به سایر عقاید تاکید شده است.
شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی همچنین هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی را به حقوق ملت فلسطین از جمله جنایات اخیر این رژیم درغزه محکوم کردند و با تاکید بر تفاوت بین تروریسم و مقاومت مشروع ملت ها یاد آور شدند هرگونه ترور اعم از فردی و یا گروهی اعمال شده از سوی برخی کشورها از نظر انسانی و اسلامی محکوم است.
شرکت کنندگان در این کنفرانس از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به سبب برگزاری و میزبانی اجلاس بیست و دوم قدردانی کردند.
این کنفرانس با سخنان جامع آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی کار خود را آغاز نمود و شرکت کنندگان نیز موفق به دیدار حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله رهبر انقلاب اسلامی شدند و به بیانات هدایتگر ایشان گوش فرا دادند.
**شبد1647**1685** شماره 036 ساعت 23:38 تمام
۰ نفر