۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9694698
T T
۰ نفر

استودیو بل با هزینه 40 میلیارد ریال بازسازی شد

۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9694698
استودیو بل با هزینه 40 میلیارد ریال بازسازی شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/20 فرهنگی.استادیو بل.بازگشایی استودیو موسیقی بل با هزینه 40 میلیارد ریالی که به منظور خرید تجهیزات مدرن هزینه شده از روز شنبه 24 اسفند پذیرای هنرمندان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، محمدعلی چاوشی، مدیر استودیو بل در نشست خبری که روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به هزینه تجهیز وسایل این مکان، گفت:از ابتدا یک سرمایه گذاری 50 ساله داشتیم زیرا این استودیو از نظر آکوستیک یکی از بهترین ظرفیت های ضبط صدا را در کشور دارد.
وی افزود: وسایل مدرن تری مانند ,mixer آنالوگ و یک دستگاه مخصوص صداسازی فیلم، یک سامانه ضبط دیجیتال، سامانه فیلم برداری که در ایران تک است و دستگاه استودیو بصری staudio visual را نیز خریداری کردیم که روی هم رفته 4 میلیارد تومان هزینه داشته است.
چاوشی با بیان اینکه استودیو بصری staudio visual یک سامانه تصویری مجازی است و به جای صرف ده ها میلیون تومان، با فضایی 12 متری تصویر سه بعدی می سازد، ادامه داد: اولین نمونه این دستگاه در اکسپوی لندن ارائه شد و از آنجاکه من نیز در این اکسپو حضور داشتم، سفارش ساخت آن را دادم.
وی خاطر نشان کرد: بااین حال به دلیل پاره ای از مسائل شخصی و بوروکراسی اداری واردشدن این دستگاه به ایران با وقفه روبرو شد.
مدیر استودیو بل همچنین درباره حمایت این استودیو از جوانان ابراز داشت: سرمایه گذاری و ورود آخرین دستگاه ها یک نوع حمایت از جوانان محسوب می شود و موجب سربلندی همه ایرانیان است.
چاوشی افزود: ما ظرفیتی فراهم کرده ایم که باید برای دسترسی به آنها تا آمریکا و اروپا رفت.
وی تاکید کرد: از مدیریت دولتی انتظار می رود تا برنامه های خود را به استودیوهای خانگی نبرد و انگیزه ای را برای کسانی چون ما که چنین سرمایه گذاری هایی را انجام داده ایم، فراهم کند.
مدیر استودیو بل گفت: با منطق اقتصادی، کسی با این مبلغ برای یک استودیو سرمایه گذاری نمی کند و اگر آن را در زمینه ساختمان سازی و خرید تاکسی صرف کرده بودیم، 10 برابر بازگشت داشت.
وی افزود: برای حمایت از جوانان باید دلیل و انگیزه های خودم را داشته باشم. من به موسیقی معناگرا، مقامی و دستگاهی علاقه دارم و اگر بخواهم حمایتی انجام دهم، در همین زمینه است.موسیقی پاپ هم بنظر من موسیقی است که تلخی ها و رنج روزگار را منعکس کند.
چاوشی با نام بردن از اساتید موسیقی مانند مرتضی حنانه، همایون پایور، فریدون شهبازی، مرتضی لطفی، محمدرضا شجریان، ناظری، گروه کامکارها و...
که کارهای خود را در این استودیو ضبط کرده اند، گفت: دلم می خواهد کارهای بزرگ در اینجا ضبط شود و چون دارای فضای 180 متر است، چنین ظرفیتی دارد.
وی افزود: 90 درصد کارهای طراز اول مانند ضبط آثار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در زمینه قصه، موسیقی کلاسیک و آموزشی قبل از انقلاب در همین مکان بوده است.
مدیر استودیو بل در بخش دیگری از این نشست گفت: فضای یک استودیو از نظر آکوستیک، تجهیزات خوب و عامل انسانی از عوامل تاثیرگذار در یک صدای خوب هستند.
وی افزود: در دنیای صدا سه کشور آمریکا، انگلستان و آلمان از نظر تجهیزات شناخته شده هستند. خوشبختانه بسیاری از تجهیزات این استودیو از بهترین کشورها وارد شده و توانسته در 30 الی 40 سال گذشته مکتبی برای تربیت نیروهای صدا باشد.
جشن افتتاح استودیو بل با تجهیزات مدرن ساعت 14 روز شنبه، 24 اسفند در خیابان لارستان، شماره 20 برگزار می شود.
شماره 061 ساعت 15:38 تمام
۰ نفر