۱۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9694517
T T
۰ نفر
مراسم قدردانی از 50 دانشجوی ممتاز دانشگاه امیرکبیر برگزار شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/18 فرهنگی.دانشگاهی.امیرکبیر به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسمی از 50 دانشجوی نمونه کشوری، نفرات اول و دوم کارشناسی ارشد، برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی و رتبه های اول تا سوم مقطع دکتری قدردانی شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این مراسم گفت: یکی از راه هایی که دانشجویان می توانند وارد جمعیت استعدادهای درخشان و نخبگان شوند شرکت در المپیادهای دانشجویی است که همه ساله در 16 رشته برگزار می شود.
عبدالرسول پورعباس افزود: دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی می توانند در المپیادهای علمی دانشجویی شرکت کنند که 15 نفر اول هر رشته از امتیازات نخبگی برخوردار می شوند و بدون کنکور وارد دانشگاه خواهند شد.
وی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی را از دیگر راه های وارد شدن دانشجویان به جمعیت نخبگان اعلام کرد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز دراین مراسم آیین نامه ایجاد شورای استعدادهای درخشان در دانشگاه ها را از بهترین تصمیمات و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.
علیرضا رهایی از دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از موفق ترین مراکز دانشگاهی در به کارگیری و اجرای آیین نامه استعدادهای درخشان و هدایت این استعدادها یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 350 دانشجو به صورت همزمان در دو رشته دانشگاه امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 80 دانشجوی دو رشته ای نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
شماره 048 ساعت 13:19 تمام
۰ نفر