۱۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9693885
T T
۰ نفر
دانشجویان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل در پایتخت تجلیل می شوند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/10 اجتماعی.اوقاف.همایش.تجلیل از نخبگان دانشجویان چهارمحل و بختیاری مشغول به تحصیل در پایتخت در قالب همایش ترنم احساس در طلیعه بهار چهاردهم اسفندماه مصادف با روز احسان و نیکوکاری در دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی تجلیل می شوند.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و مور خیریه استان تهران،سید معبود ستوده دبیر همایش ترنم احساس در طلیعه بهار گفت: این همایش به منظور تجلیل از تلاش دانشجویان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل در دانشگاههای پایتخت که با وجود سختی و مشکلات معیشتی و معلولیت جسمی توانسته اند مدارج خوبی در زمینه های علمی،فرهنگی،هنری و ورزشی بدست آورند و رتبه های برتر را در سطح کشور کسب کنند، برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و کانون دانش آموختگان و جمعیت هم استانی های چهارمحال و بختیاری مقیم تهران برگزار می شود،22 نفر از دانشجویان سخت کوش که در دانشگاههای تهران تحصیل می کنند،و در هریک از مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی، لیسانس، فوق لیسان و دکترا حائز رتبه های ممتاز شده اند،تجلیل خواهند شد.
ستوده ادامه داد: بخش دیگر این همایش به تجلیل از10 نفر از دانشجویان فعال در حوزه محرومیت زدایی و تشکلهای خیریه دانشجویی و همچنین 15 نفر از خیرین دانشگاه و حامیان دانشجویان بی بضاعت که با سرمایه گذاری در مناطق محروم و ساخت مجتمع های آموزشی، بنگاههای اشتغال زا و یا با تامین هزینه های تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی، در محرومیت زدایی استان نقش بسزایی داشته اند،اختصاص خواهد داشت.
دبیر این همایش اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری از جمله استانهایی است که به رغم داشتن رتبه برتر قبولی در کنکور و المپیادها در سطح کشور، همه ساله شاهد باز ماندن تعداد زیادی از جوانان مستعد از ادامه تحصیل به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی است.
ستوده خاطرنشان: بر اساس بانک اطلاعاتی موجود کانون دانش آموختگان ، بیش از 500 نفر از دانشجویان این استان در دانشگاهها و مراکزآموزش عالی تهران در مقاطع مختلف، تحصیل می کنند که در بین آنها افراد سخت کوش که موفقیتهای خوبی کسب کرده اند نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: امروز جامعه ما متخصصین و نخبگان با درد می خواهد تا در کنار علم آموزی، محبت و دلجویی از همنوع را نیز تجربه کنند، بنابراین جامعه دانشگاهی و دانشجویی در قبال محرومیت و مشکلات جامعه باید احساس مسئولیت کنند و زکات علم خود را در مسیر خیرخواهی و خیراندیشی برای تربیت و پرورش اندیشه های خلاق و مستعدی که به دلیل فقر شکوفا نشده اند، بپردازند.
ستوده، ایجاد حس توانمندی و باور، انگیزش در بین دانشجویان نیازمند و معلول، استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشگاهیان برای شناسایی مناطق محروم و انجام فعالیتهای آموزشی، فرهنگی و جهادی برای محرومیت زدایی، شناسایی و ترغیب خیرین برای سرمایه گذاری در مناطق محروم،ترویج فرهنگ فعالیتهای خیرخواهانه و تشکیلاتی خیریه در بین دانشجویان را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
همایش ترنم احساس در طلیعه بهار همزمان با چهارمین گردهمایی دانشجویان چهارمحال و بختیاری مقیم تهران ،14 اسفند ماه مصادف با روز احسان و نیکو کاری در سالن اجتماعات اصلی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی واقع در تقاطع خیابان شهید بهشتی و احمد قصیر(بخارست سابق ) با حضور جمعی از مسئولین کشوری برگزار می شود.
9105//1348 شماره 075 ساعت 18:04 تمام
۰ نفر