۲۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9692730
T T
۰ نفر
صدر: دستیابی به استقلال مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/23 علمی آموزشی.کنگره.جراحی فک و صورت رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول 30 سال گذشته ، دستیابی به استقلال در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سید شهاب الدین صدر روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران با بیان این مطلب، افزود: آنچه در طول 30 سال پس از انقلاب اسلامی شاهد بوده ایم رشد کمی و کیفی در تمام رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور بوده است.
صدر گفت: تعداد دندانپزشکان در کشور ما در سال 1357 ، تنها دو هزار نفر بود که امروز این رقم به 22هزار و 500 نفر افزایش یافته که از این میان تعداد جراحان دهان و فک و صورت از 10نفر به 160 نفر رسیده و با برنامه ریزی مناسب ، کلیه همکاران رشته های مختلف دندانپزشکی در تمام کشور به ارائه خدمت مشغول هستند.
وی در زمینه مقایسه اعزام بیماران به خارج از کشور جهت درمان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب هر سال حدود 11 هزار نفر از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند که این امر هزینه هایی بالغ بر 600 میلیون دلار را به خود اختصاص می داد، اما در حال حاضر این هزینه ها به صفر رسیده و دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور وجود ندارد.
صدر تاکید کرد: آنچه در عرصه های تشخیص و درمان در پیشرفته ترین مراکز درمانی دنیا انجام می گیرد، در کشور ما نیز قابل اجرا است.
پنجمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت از 23 تا 25 بهمن در هتل المپیک تهران برپا است.
شماره 091 ساعت 16:55 تمام
۰ نفر