۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9691395
T T
۰ نفر
زاهدی:تولید مقالات پژوهشی در مقایسه با اوایل انقلاب 50 برابر رشد داشته است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/08 علمی آموزشی.تجلیل.نخبگان بسیجی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد بیش از 50 برابری در تولید مقالات پژوهشی در کشور، گفت: تولید مقالات پژوهشی از 500 مقاله در اوایل انقلاب اکنون به 26 هزار مقاله رسیده است که از این تعداد 13هزار مقاله در مجلات معتبر دنیا نمایه شده است.
دکتر محمد مهدی زاهدی روز سه شنبه در مراسم هفتمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی ، شاهد و ایثارگر سراسر کشور، با بیان اینکه در سال های انقلاب توفیقات زیادی در تولید علم در کشور به دست آمده است، افزود: امسال تعداد مقالات نمایه شده نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است که بالاترین نرخ جهانی است.
وی افزود: در اوایل انقلاب 176 هزار دانشجو در کشور وجود داشت، در حالی هم اکنون بیش از سه میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند ، همچنین شمار اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی از پنج هزار در اوایل انقلاب، به 50 هزار عضو در حال حاضر رسیده است.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: همچنین هم اکنون بیش از 100 قطب علمی که نقش مهمی در تولید علم دارند در کشور فعال است و 21 پارک علم و فناوری با هدف تجاری سازی علم در کشور فعالیت می کند.
زاهدی شمار مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان را در کشور هزار و 800 مرکز اعلام کرد.
وی با اشاره به حضور سمبولیک برخی کشورها در مجامع بین المللی ، افزود: موضع ایران در این مجامع بسیار تاثیر گذار است.
وزیر علوم در خصوص نقش تاثیرگذار ایران در وضعیت منطقه و حرکت های جهانی ، گفت: در فجایع غزه ایران اولین کشوری بود که در دفاع از مردم بی دفاع غزه به پا خاست، در حالی کشورهای دیگر در ابتدا ساکت بودند اما با دیدن ایران به حرکت درآمدند.
وی با بیان اینکه در زمینه تولید علم و تجاری سازی آن نیز باید چنین نقشی در جهان داشته باشیم ، اظهار داشت: برای رسیدن به این قله رفیع، امید دولت و ملت به دانشجویان ، نخبگان و بسیجیان است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری ایران در مجامع بین المللی گفت: این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند ازاین رو باید تمهیدات ویژه ای برای آینده و رسیدن به مقام اول در منطقه بیندیشیم.
زاهدی با تاکید بر لزوم اقتدار ملی کشور اظهار داشت: رسیدن به اقتدار ملی نیازمند دست یافتن به اقتدار علمی است که با آرمان گرایی و جهاد علمی می توان به آن دست یافت.
وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشجویان در پیشرفت کشور گفت: دولت و مسوولان از دانشجویان انتظار دارند ارتباطات بین المللی را قوی تر کنند و آرمان گرایی را در جهان اشاعه دهند.
وی در پایان تصریح کرد: دانشجویان هم حق دارند از مسوولان و دولت انتظار کمک و یاری داشته باشند.
هفتمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی ، شاهد و ایثارگر سراسر کشور روز سه شنبه با حضور معاون علمی ریاست جمهوری، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، معاون فرماندهی کل سپاه و فرمانده نیروی مقامت بسیج ، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از بسیجیان در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.
شماره 068 ساعت 16:06 تمام
۰ نفر