۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9691004
T T
۰ نفر
درحاشیه گردهمایی مدیران دانشجویی دانشگاه های کشور؟ مشکلات معاونت دانشجویی ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/02 فرهنگی.دانشگاهی.رفاه مراسم نخستین روز گردهمایی مدیران امور دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، حاشیه های ریز و درشتی داشت که شاید سخنان رییس دانشگاه میزبان مهم ترین آن ها باشد.
** به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای سخنان خود از معاونت دانشجویی به عنوان بیت الاحزان به معنی خانه همه غم ها یاد کرد و گفت: هیچ کاری در حوزه ستادی وزارت علوم و دانشگاه ها سخت تر، سنگین تر، پرمسئولیت تر و پاسخگوتر از حوزه معاونت دانشجویی نیست.
حجت الاسلام صدرالدین شریعتی که خود چندین سال عهده دار مسئولیت معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بوده است، افزود: معاونت دانشجویی از یک طرف با تنگناهای خاص خود از جمله محدودیت بودجه و امکانات و بالا رفتن تورم و از سوی دیگر با توقعات بی حساب و کتابی که به هر دلیل در دانشجویان ایجاد کرده ایم، روبه رو است و متاسفانه ما انتظاری در دانشجو ایجاد کرده ایم که نمی توانیم به آن پاسخ دهیم. چراکه دانشجو از ما نامحدود، طلب می کند و ما محدودیت های فراوانی داریم.
وی با انتقاد از نحوه برخورد برخی دانشجویان با امکانات خوابگاهی به ذکر نمونه هایی از وارد کردن خسارت به اموال خوابگاهی به دست دانشجویان پرداخت و گفت: اخیرا تعدادی حمام مدرن در یکی از خوابگاه ها راه اندازی کردیم، اما همان روز اول بعضی از دانشجویان بر روی دیوارهایی که تابستان نقاشی شده، خاطره و یادبود نوشتند.
شریعتی در حالی که خدمت به دانشجویان بویژه دانشجویان شهرستانی را که در خوابگاه و به دوراز خانواده زندگی می کنند، کاری بس عظیم می خواند؟ مدیران دانشجویی دانشگاه ها را به صبور بودن در ایفای مسئولیت خود دعوت کرد.
وی تصریح کرد اگر پیامبر اکرم (ص ) مبارزه با نفس را به عنوان جهاد اکبر معرفی نکرده بودند، من کار شما را جهاد اکبر می دانستم.
** سخنان شریعتی در این جلسه مورد گلایه خبرنگاران حاضر در نشست واقع شد و از آنجا که رییس دانشگاه علامه طباطبایی در زمان تنفس جلسه، برای سخنرانی به جلسه دیگری رفت و در محل حاضر نبود؟ خبرنگاران برای ابزار گلایه خود نزد معاون دانشجویی وزیر علوم که یکی از مهمانان گردهمایی بود، رفتند.
محمود ملاباشی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران گفت: این خسارت ها از خوابگاه هایی گزارش می شود که دانشجویان در آن جا زندگی می کنند، نه کارکنان یا اساتید دانشگاه و متاسفانه خود دانشجویان هستند که اجازه می دهند این اتفاقات در محل زندگی آنها روی دهد.
وی به دانشجویان توصیه کرد در نگهداری از امکانات خوابگاهی که از محل بودجه عمومی و به صورت امانت در اختیار آنها قرار داده شده، به خوبی نگهداری کنند.
ملاباشی همچنین بر ضرورت ریشه یابی عوامل بروز خسارت به اموال دانشگاه ها و خوابگاه ها از سوی برخی دانشجویان و بررسی علل این برخوردها تاکید کرد.
** گردهمایی مدیران دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از امروز چهارشنبه به همت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گشایش یافته و تا فردا ادامه خواهد داشت.
** بررسی موضوعات رفاه دانشجویی محور برگزاری این نشست را تشکیل می دهد که مباحث مربوط به آن در سه کارگروه تخصصی تغذیه، خوابگاه و وام های دانشجویی بررسی خواهد شد.
شماره 077 ساعت 18:14 تمام
۰ نفر