۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9690498
T T
۰ نفر
استاد دانشگاه تهران: زبان و ادبیات فارسی تابلوی افتخار بشریت است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/25 فرهنگی.ادبیات.خارجی محمد جعفر یاحقی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران ،امروز ( چهارشنبه ) در ششمین مجمع اساتید در جمع میهمانان زبان و ادبیات فارسی، این زبان را تابلوی افتخار بشریت عنوان کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یاحقی با اشاره به گستردگی این زبان در اقصی نقاط دنیا افزود: گستره جغرافیایی زبان فارسی هم اکنون از ایران تا غرب دور و از غرب دور تا بی انتهای دنیا سیطره دارد.
وی اظهار داشت: زبان و ادبیات فارسی به دلایل گوناگون از جمله فصاعت و بلاغت، شیوایی و دلنوازی، ظرافت و متانت دل ها و شعور هر ادب دوستی را در هر نقطه از جهان به خود جلب نموده و شیفته خود کرده است.
استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: در مسیر جاده ابریشم، فارسی است که زمزمه می شود. جاده ی نیست که فقط کالا و اقتصاد را در خود داشته باشد، بلکه زبان فارسی از این جا به تمام دنیا صادر می شده است .
وی با تاکید بر اینکه کتاب هایی همچون بوستان و گلستان، مخزن الاسرار الهی نامه، سعادت نامه و هزاران هزار کتاب فارسی بزرگان ادب فارسی زینت بخش مجامع فکری و اندیشه ای نخبگان جهان است، گفت: مردم دنیا به ویژه دانشوران زبان سترگ فارسی با نگاه احترام و متانت بسیار بالا این کتابها را غنا بخش تفکرات انسانی و الهی خود می دانند.
شماره 055 ساعت 15:00 تمام
۰ نفر