۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689741
T T
۰ نفر
رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان چهره فرهنگی سال معرفی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/11 فرهنگی.رایزن فرهنگی.برگزیده.تاجیکستان دوشنبه - قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان از سوی هفته نامه ملت این کشور بعنوان چهره شاخص فرهنگی سال 2008 میلادی در این کشور معرفی شد.
به گزارش ایرنا ، این هفته نامه در واپسین روزهای سال میلادی با انتشار نتایج یک نظر -سنجی نوشت : 13 شخصیت تاجیک و رایزن فرهنگی ایران از تاثیرگذارترین شخصیت ها در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و علمی در طول سال در این کشور بودند.
این نشریه سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی که هرسال چنین نظر سنجی را انجام می دهد ، افزود: رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در طول سال با برگزاری همایش ها و نشست های مختلف فرهنگی و علمی در تاجیکستان و حمایت از این نشست ها ، توانسته است افق های تازه ای در مناسبات فرهنگی و علمی دو کشور همزبان ایران و تاجیکستان بویژه در بخش آموزش بازکند.
براساس این گزارش ، این رایزنی علاوه بر برگزاری دوره های مختلف آموزشی ایرانشناسی و قرآنی در تاجیکستان، زمینه سفر شماری از دانشجویان و جوانان تاجیک برای سفر به ایران برای آموزش و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران را فراهم کرده است .
آساق 1513**1789**305** شماره 043 ساعت 13:56 تمام
۰ نفر