۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689652
T T
۰ نفر
ششمین سوگواره عکس با عاشوراییان منطقه شمالغرب در زنجان برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/10 فرهنگی.محرم.87 زنجان- دبیر ششمین سوگواره عکس با عاشوراییان گفت: ثبت آیین سوگواری سنتی منطقه ی شمالغرب کشوردر حفظ،، نگهداری و جلوگیری ازتحریف عزاداری موثرخواهد بود.
مهدی خدایی روزسه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف ازبرگزاری این سوگواره را به تصویرکشیدن ابعاد حماسی، عاطفی، عرفانی و اجتماعی قیام سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اعلام کرد.
وی اظهارداشت: ثبت و به تصویر کشیدن آیینهای سوگواری سنتی و قومی، درحفظ و نگهداری پیشینه این بزرگداشت و جلوگیری ازتحریفاتی که درمراسم عزاداری سوگواران حسینی رسوخ یافته است، ثمربخش خواهد بود.
وی، یادآورشد: سوگواره عکس عاشوراییان، با حضور هنرمندان عکاس استانهای آذربایجانغربی، شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان برگزار می شود.
خدایی، افزود: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را تا 26دیماه جاری به بیرخانه سوگواره درحوزه هنری استان زنجان ارسال کنند.
وی گفت: از بین 50 اثر راه یافته به بخش مسابقه 10عکاس برگزیده خواهد شد.
وی، یادآورشد: همچنین آثار برگزیده این دوره به همراه عکسهای منتخب دوره های پیشین درقالب مجموعه ای منتشر و در اختیارعلاقه مندان قرارمی گیرد.
به گفته ی وی، دبیرخانه سوگواره درجهت کاهش هزینه ها، سهولت در امر ارسال آثار توسط هنرمندان و نیز سرعت بخشی به امر داوری، عکسها را بصورت فایل دیجیتالی دریافت می کند.
522/595/587 شماره 020 ساعت 12:38 تمام
۰ نفر