۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689343
T T
۰ نفر

دومین دوره مقدماتی مسابقه فیزیک

۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689343
دومین دوره مقدماتی مسابقه فیزیک فردا در تهران آغاز می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/05 علمی آموزشی.مسابقه فیزیک.تهران دومین دوره مقدماتی مسابقه فیزیک برای حضور در مسابقه بین المللی فیزیک که سال آینده با عنوان ( 2009 iypt ) در چین برگزار خواهد شد، از فردا در تهران آغاز می شود.
به گزارش ایرنا و در نمابر ارسالی چهارشنبه شب موسسه حمایت از پژوهشگران ، مخترعات و مبتکران ایران آمده است : این مسابقه از ساعت 8 فردا ( پنجشنبه )به مدت دو روز در محل مجتمع آموزشی شهید مهدوی منطقه یک تهران برگزار خواهد شد.
مدیر عامل موسسه حمایت از پژوهشگران در این خصوص گفت : این مسابقه با حمایت انجمن علوم و فنون دریایی ایران، موسسه ایده پردازان فردا و صندوق حمایت از پژوهشگران کشور و همچنین با مشارکت کمیته علمی دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه تهران برگزار می شود.
عباس بیات افزود : پنجمین دوره مسابقه علمی دانش آموزی ( iypt( تا مقطع سنی 15 سال در شهر ( nam gyeong ( کره جنوبی در 16 - 7 دسامبر سال 2008 با حضور 52 تیم از 52 کشور برگزار شد .
بیات گفت : در این المپیاد دانش آموزان زیر 15 سال اجازه حضور دارند و کشورهای شرکت کننده می توانند سووالات را با ترجمه به زبان بومی در اختیار تیم خود قرار دهند.
وی افزود: در اولین حضور دانش اموزان ایرانی در المپیاد فیزیک که امسال در کره جنوبی برگزار شد، لیلا زرکش کاشانی، آرمیتا حاج محمد تقی صیرفی، مانا مبشری، یاسمین حقیقت، ساینا سیدقاسمی پور و نیلوفر زارع شرکت کردند.
تیم اعزامی از ایران به زبان انگلیسی در این مسابقه شرکت داشت و در بخش تئوری موفق به کسب مدال برنز شد.
مدیر عامل این موسسه گفت : این دوره از مسابقات از ابتدا تا کنون در کشورهای اندونزی، برزیل، تایوان و کره جنوبی برگزار شده است که در آن دانش اموزان در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در حاشیه این مسابقه دانش اموزان در مباحث مختلف علمی به بحث و گفت و گو پرداختند و در گشت هایی که از طرف کشور میزبان تدارک داده شده بود شرکت کردند.
**شبد 1647**1685** شماره 001 ساعت 00:05 تمام
۰ نفر