۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689227
T T
۰ نفر

رییس بنیاد بین المللی غدیر:

۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689227
رییس بنیاد بین المللی غدیر: شعر و صدا دو ثروت اصلی مداحان و نغمه سرایان اهل بیت (ع) است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/03 فرهنگی.معارف.همایش غدیر رییس بنیاد بین المللی غدیر گفت: شعر و صدا دو ثروت اصلی مداحان و نغمه سرایان اهل بیت (ع) است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابوالقاسم خزعلی با بیان این مطلب در همایش نغمه سرایان غدیر افزود: مداحان اهل بیت (ع) باید از این نعمت در مکان هایی استفاده کنند که در خور و شایسته اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی ( ع) باشد.
وی اظهار داشت: شعر از جمله ابزاری است که می تواند تاثیر شگرفی در انسان به وجود آورد از این رو مداحان باید به گونه ای اشعار را قرائت کنند که در عمق جان مخاطبان تاثیر بگذارد.
وی تصریح کرد: صدای خوب و دلنشین نیز از دیگر نعمتهایی است که مداحان از آن بهره مند هستند و باید از این نعمت به گونه ای استفاده کنند که حتی اگر شعر بی محتوا باشد اما در مستمعان تاثیر گذار باشد.
آیت الله خزعلی ادامه داد: گاهی مواقع مداحان و نغمه سرایان در بیان رثا و مدح اهل بیت (ع) دچار غلو می شوند و الفاظ و القابی به خاندان عصمت و طهارت (ع) نسبت می دهند که آن القاب تنها برازنده و مخصوص خداوند است.
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر خاطرنشان کرد: مداحان و نغمه سرایان اهل بیت (ع) باید مواظب باشند که به بی راهه نروند و از بیان موضوعات بی محتوا تنها به خاطر ایجاد حزن و اندوه در مخاطب خودداری کنند.
وی، به مداحان و نغمه سرایان اهل بیت (ع) سفارش کرد در صورتی که به هنگام مداحی در رثای اهل بیت (ع) دچار غرور شدند، صدای خود را پایین آورند و آنجا که برای رضای خدا و ائمه اطهار(ع) به مداحی می پردازند، پیشتاز و ثابت قدم باشند.
شماره 059 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر