۲ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9689103
T T
۰ نفر
ژاپن بزودی چهار ماهواره به فضا پرتاب می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/02 علمی آموزشی.ژاپن.اکتشاافات.فضایی توکیو- سازمان اکتشافات فضایی ژاپن (جاکسا) روز دوشنبه اعلام کرد: این سازمان بزودی چهار ماهواره کوچک ساخته شده توسط دانشگاههای و شرکتهای ژاپنی تولید شده است به فضا پرتاب می کند.
به گزارش ایرنا از توکیو، رسانه های ژاپنی در این زمینه گزارش دادند : سازمان اکتشافات فضایی ژاپن امروز این چهار ماهواره کوچک را که بین سه تا 20 کیلوگرم وزن دارد و همه آنها توسط دست ساخته شده است به معرض نمایش گذاشت.
این چهار ماهواره که قرار است در ماه آینده میلادی (ژانویه 2009) به فضا پرتاب شود، در زمره شش ماهواره کوچکی است که توسط موشک ملی اچ.2.آ ژاپن از مرکز فضایی این کشور به همراه ماهواره ایبوکی که برای بررسی و نظارت گازهای گلخانه ای به فضا پرتاب شده است .
باوجود اینکه وزن این چهار ماهواره بین سه تا 20 کیلوگرم است اما وزن ماهواره ایبوکی بیش از یک هزار و 700 کیلوگرم است.
سازمان اکتشافات فضایی ژاپن از محققان و کارشناسان ژاپنی و شرکتها برای ساخت و پرتاب ماهواره های خود ، توسط موشک ملی این کشور دعوت کرده است.
این گزارش می افزاید: یک جفت از این ماهواره های تولیدی به نام استارس توسط دانشگاه کاگاوا ژاپن و در ارتباط با موضوع ماهیگیری تولید شده است.
یکی از این ماهواره ها نیز مجهز به دوربین ویدئویی است که کار تصویر برداری در فضا را بر عهده خواهد داشت.
سازمان اکتشافات فضایی ژاپن امروز در نظر دارد این چهار ماهواره را برای آماده سازی و پرتاب به مرکز فضایی تانه گاشیما ارسال کند.
آساق 1513**1438**280** شماره 027 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر