۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9688364
T T
۰ نفر

محیا در کانون فیلم معناگرا روی پرده می رود

۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9688364
محیا در کانون فیلم معناگرا روی پرده می رود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/24 فرهنگی.فیلم.سینما فیلم محیا ساخته اکبر خواجویی در هفتاد و ششمین نشست کانون فیلم معناگرا، 29 آذر ماه در سالن شماره دو سینما فرهنگ به نمایش در می آید.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی معاونت امور سینمایی، نشست پرسش و پاسخ این فیلم پس از نمایش فیلم با حضور کارگردان و دیگر عوامل فیلم برگزار خواهد شد.
محیا، فیلم داستان جوانی به نام جاوید است که قصد ازدواج با دختری به نام محیا دارد، اما برزو با ایجاد موانعی آنها را درگیر مشکلاتی می کند.
شهاب حسینی، الهام حمیدی ، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان ، مجید سعیدی ،مهسا کرامتی و مریم بوبانی در این فیلم نقش آفرینی کردند.
محیا پیشتر در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شد و شهاب حسینی بازیگر این فیلم نیز دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را ریافت کرد.
نشست کانون فیلم معناگرا هر دو هفته یکبار توسط حوزه سینمای معناگرا فارابی برگزار می شود.
سینمای معناگرا به سینمایی که به موضوعهای ماورایی و دنیای متافیزیک می پردازد اطلاق می شود.
سینمای معناگرا به موازات مطرح شدن در ایران ، در سایر نقاط جهان نیز با عناوینی متفاوت ، مطرح شده و در سالیان اخیر، کوشش های چشمگیری در میان فیلم سازان جهان برای تولید چنین آثاری دیده می شود.
چنین گرایشی شاید ناشی از تشنگی معنوی جهان امروز است که در سایر رشته های هنری و بخصوص در ادبیات نیز نمونه هایش به وفور دیده می شود و سینما نیز که -هنر صنعتی < گره خورده با طبع مردم است و ادامه حیاتش در گرو استقبال مناسب مردم و به دست آوردن تماشاگران انبوه است ، به مفاهیم معناگرایی روی آورده است.
شماره 060 ساعت 15:02 تمام
۰ نفر