۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9688360
T T
۰ نفر

مدیرعامل خانه سینما:

۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9688360
مدیرعامل خانه سینما: طرح ساختار جدید مدیریت سینما به رییس جمهور ارایه می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/24 فرهنگی.عسگرپور.سینما مدیر عامل خانه سینما از آماده شدن طرحی با محور -ساختار جدید مدیریت سینمای کشور< برای ارایه به دکتر محمود احمدی نژاد در دو هفته آینده خبر دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، -محمدمهدی عسگرپور< در جمع خبرنگاران افزود: این طرح برای ترسیم افق مشترک با مدیریت کشور و در پی دیدار کارگردانان سینما با رییس جمهور آماده می شود.
وی تاکید کرد: در ابتدا قرار بود این طرح برای تقدیم به کمسیون فرهنگی مجلس و تبدیل شدن به قانون به مجلس ارایه شود که با تاکید رییس جمهور بر ارایه طرح ساختار مدیریت سینمایی کشور، به ایشان تقدیم می شود.
مدیرعامل خانه سینما به آماده شدن دو طرح دیگر برای ارایه به رییس جمهور اشاره کرد و گفت: این طرحها عبارتند از -کمک به تاسیس صندوق < که بخشی از آن مربوط به امور قرض الحسنه و بخش دیگر مربوط به بیمه بیکاری است و طرح دیگر شامل خرید تجهیزات سینمایی است.
به گزارش ایرنا، وی در این نشست که به تشریح برنامه و استراتژی خانه سینما در دوره اخیر اختصاص داشت، افزود: خانه سینما مثل یک مرکز تولیدی و برنامه ساز نیست، بلکه درصدد ارایه تعریفی واحد برای امور صنفی و نحوه تعامل با مدیریت سینمایی کشور است.
رییس هیات مدیره خانه سینما، تعامل در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی و خروج آن از جنبه تشریفاتی را از کارکردهای این دوره مدیریت جامعه اصناف سینمایی برشمرد.
عسگرپور ادامه داد: وقتی نام خانه سینما برده می شود، عده ای به یک تعریف فرهنگی می رسند. اما اعضای مجموعه انتظار کار اقتصادی برای تامین معیشت و بهبود اوضاع دارند، در حالی که خانه سینما ابزار کافی برای امور اقتصادی و پی گیری موارد فرهنگی را در اختیار ندارد.
مدیرعامل خانه سینما تصریح کرد: این سازو کار حمایتی برای سینما کافی نیست و ساختار تشکیلاتی سینمای ایران باید تغییر کند.
مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: تغییر در ساختار تشکیلاتی سینما به معنی جراحی نیست، حتی این تغییر می تواند در حد درمان سرپایی سینما و به منظور حرکت به سمت مطلوب باشد.
عسگرپور توضیح داد: با تغییر ساختار تشکیلات سینمایی کشور می تواند به متعادل سازی در حوزه کارکنان و از حجیم شدن بدنه اداری و مدیریتی کشور که همه ساله بر طول و عرض آن افزوده می شود، اندکی کم کرد.
وی با اشاره به دیدار کارگردانان سینما با رهبر انقلاب، افزود: در آن دیدار ایشان بر بلوغ سینماگران در اداره امور اشاره کردند، از توجه آن مقام استنباط می شود که سینماگران به بلوغی رسیده اند که می توانند حوزه هایی را اداره کنند.
مدیرعامل خانه سینما با اشاره به برخی اختلاف نظرها در حوزه سینما و تلویزیون، اظهار داشت: خانه سینما می تواند به عنوان میانجی، برطرف کننده برخی اختلافات پنهان این حوزه باشد. باید از این ظرفیت جامعه اصناف سینمایی استفاده کرد و استفاده نکردن از این پنانسیل موجب گندیدگی می شود که به نفع سینما نیست.
رییس هیات مدیره خانه سینما، نقش آفرینی در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی را به عنوان استراتژی جامعه اصناف سینمایی در دوره اخیر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این نقش آفرینی با لطافت و دور از شقاوت در سینما انجام شود.
عسگرپور به مناظره های سینمایی و ارایه نظرات گوناگون از سوی مسوولان در این عرصه اشاره کرد و گفت: ارایه این گونه اظهار نظرها به نفع سینماست و بیانگر خود واقعی افرادی است که آن را مطرح می کنند، اما باید در نظر داشت برخی درگیری های لفظی موجب اتلاف انرژی خواهد شد.
مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اختلاف های موجود میان تهیه کنندگان سینمایی گفت: دوستان در این صنف باید خود با عواقب این حرکت روبه رو شوند تا به یک صنف فراگیر برسند.
شماره 056 ساعت 14:49 تمام
۰ نفر