۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9687556
T T
۰ نفر
یادگار روز عطش، ویژه نامه اینترنتی شهادت امام محمد باقر(ع) ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/16 فرهنگی.معارف.ویژه نامه پایگاه اینترنتی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، ویژه نامه شهادت امام محمد باقر(ع) را با عنوان یادگار روز عطش، روی سایت خود قرار داده است.
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، زندگانی امام باقر(ع) در یک نگاه، مناظره امام باقر(ع) با یکی از خوارج، امام باقر(ع) و آخوند درباری ، نصیحتی به امام باقر(ع)!، وصایای امام باقر(ع) در واپسین لحظات، گل هایی معطر از بوستان احادیث امام باقر(ع) و سوگ سروده ها عناوین اصلی این ویژه نامه را تشکیل می دهند.
در این ویژه نامه، همچنین قصه مظلومی، یادگار آخرین کربلا، روز واپسین صبر ، مرثیه اشک، در مکتب خوبان شامل مجموعه سخنرانی هایی از استاد مطهری و حجت الاسلام قرائتی، کتابخانه امام باقر(ع)، ارایه شده است.
در بخش محاجه امام باقر با دشمن امیرالمومنین (ع) می خوانیم: -عبدالله بن نافع که از خوارج بود میگفت: اگر میدانستم که در شرق و غرب زمین کسی هست که با من بحث کند و بگوید: علی بن ابی طالب اهل نهروان را بحق کشت و بر آن ها ظلم نکرد، من سوار بر شتران پیش او میرفتم تا با من مخاصمه کند.
به او گفتند: حتی در میان اولاد علی هم کسی را نمیشناسی ؟! گفت: مگر در میان اولاد علی عالمی وجود دارد؟! گفتند: این اولین نادانی توست که فکر میکنی اولاد علی از عالم و دانشمند خالی است.
گفت: امروز در عالم اولاد علی کیست ؟ گفتند: محمد بن علی بن الحسین (ع).
عبدالله با بزرگان خوارج به مدینه آمد و از امام باقر اجازه خواست. به امام عرض کردند: عبدالله بن نافع اجازه ملاقات میخواهد. فرمود: او با من چه کار دارد، با آن که در بامداد و شامگاه از من و پدرم بیزاری میکند.
در کتابخانه این ویژه نامه نیز عناوینی همچون با امام باقر(ع) در سایه قرآن به قلم سید علیرضا جعفری، پیشوای پنجم به قلم علی نظری منفرد، زندگانی امام محمد باقر (ع) نوشته آیت الله سید محمد تقی مدرسی قابل مشاهده است.
علاقه مندان برای مشاهده کامل ویژه نامه یادگار روز عطش می توانند به نشانی اینترنتی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان net.tebyan.www مراجعه کنند.
شماره 103 ساعت 21:56 تمام
۰ نفر