۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9686726
T T
۰ نفر

یک پروفسور جراحی مغز و اعصاب:

۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9686726
یک پروفسور جراحی مغز و اعصاب: 5 تا 10 دقیقه خواب به مغز افراد خسته در ادامه کارها کمک می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/08 علمی آموزشی.سمیعی.مغز یک پروفسور جراحی مغز و اعصاب گفت: افراد خسته با 5 تا 10 دقیقه خواب می توانند به مغزشان در بهتر فکر کردن کمک کنند.
پروفسور مجید سمیعی روز جمعه در دومین کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران که در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: مغز مرکز همه افکار و حرکات انسان است. مغز در بدن انسان نقش اصلی را بازی می کند. اگر چند دقیقه مغز نتواند با بدن همکاری کند، بدن هیچ کاری نمی تواند بکند.
پروفسور سمیعی ادامه داد: مغز از 100 میلیارد سلول تشکیل شده که شبیه هم هستند و همه به صورت زنجیره ای به هم اتصال دارند.
این پروفسور جراحی مغز و اعصاب افزود: وقتی انسان در طول روز برای کارهای بسیاری از سلول های مغزیش استفاده می کند، سلول ها همه در حال فعالیت قرار می گیرند تا بتوانند مسائل را حل کرده و کارها را اجرا کنند.
بنابراین هنگامی که از مغز کار می کشید، باید به آن استراحت هم بدهید.
به همین علت در زندگی، خواب وجود دارد.
سمیعی تاکید کرد خواب باعث می شود بدن و ماهیچه ها استراحت کنند و همه سلول ها آرامش خود را پیدا کنند. به همین علت صبح که از خواب بیدار می شویم، مغز آمادگی کارهای جدید را دارد.
این جراح برجسته و سرشناس ایرانی مقیم آلمان گفت: افرادی که خسته هستند با 5 تا 10 دقیقه خواب می توانند به مغز خود استراحت دهند و به مغزشان کمک کنند تا راحت تر فکر کند.
پروفسور سمیعی در مورد جراحی ها یی که قرار است به صورت زنده در جریان دومین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب صورت گیرد، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم جراحی مغز و اعصاب، حفظ اعصاب جمجمه ای است.
رییس جامعه جهانی جراحان مغز و اعصاب ادامه داد: 12 عصب در مغز وجود دارد که کار بینایی، بویایی، حرکت صورت، حرکت چشم و چیزهای دیگر را به عهده دارند که اینها همه در کیفیت زندگی انسان نقش مهمی ایفا می کنند.
سمیعی افزود: تومورهایی که در قاعده جمجمه بروز می کنند، می توانند به این اعصاب فشار آورده و به آنها آسیب بزنند.
این جراح سرشناس مغز و اعصاب با اشاره به این که در هنگام جراحی مغز، خطر آسیب رسیدن به اعصاب مغز بسیار زیاد است، گفت: بحث این کنگره به حفظ اعصاب جمجمه ای اختصاص دارد.
سمیعی افزود: ما در جریان این کنگره سه روزه در ارتباط با حفظ اعصاب جمجمه ای در حین عمل جراحی مغز بحث می کنیم و سعی می کنیم راه های جدیدی را که برای حفظ این اعصاب وجود دارند، نشان دهیم و درباره آن بحث و تبادل نظر کنیم.
این چهره ماندگار با اشاره به برنامه علمی این کنگره که به حفظ اعصاب جمجمه ای مربوط می شود گفت: چهار عمل جراحی که قرار است در جریان این کنگره صورت گیرد، بیشتر به همین موضوع اختصاص دارد.
سمیعی افزود: یکی از این عمل ها در ارتباط با تومورهایی است که در ساقه مغز قرار دارند و به اعصاب صورت و شنوایی آسیب رسانده اند.
وی گفت: در این نوع عمل ها ما تلاش می کنیم این تومورها را با روشی که امروزه بسیار به بیماران کمک می کند، برداریم و نشان دهیم که چگونه می توان این اعصاب را در حین برداشتن تومور حفظ کرد.
این پروفسور جراحی مغز و اعصاب گفت: همچنین چند عمل جراحی دیگر نیز در جریان این کنگره صورت می گیرد که به درد صورت مربوط می شوند.
سمیعی ادامه داد: در این گونه دردها عروق مغز به عصب صورت که عصب پنجم مغز است فشار می آورند و این فشار باعث می شود که بیمار درد بسیار شدیدی را احساس کند.
وی افزود: ما در این عمل جراحی این عروق را از این اعصاب جدا می کنیم و بین عروق و عصب چیزی می گذاریم که این عروق نتوانند دوباره به عصب آسیب برسانند.
شماره 031 ساعت 17:49 تمام
۰ نفر