۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9686694
T T
۰ نفر
رییس سازمان ملی جوانان : بسیج، یک مدل سازماندهی اجتماعی بومی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/07 اجتماعی.داخلی.جوانان.بسیج معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان مدل سازماندهی بسیج به عنوان یک نهاد اجتماعی را کاملا بومی برشمرد و گفت: نتیجه این الگو که با آرمان ها و ارزش های ملت ایران تطابق دارد، یک سازماندهی فراگیر است.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ملی جوانان، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در جمع بسیجیان جوان با بیان اینکه بسیج از همه اقشار جامعه عضو فعال دارد گفت: هیچ نهادی در کشور به اندازه بسیج عضو داوطلب و فعال ندارد.
وی افزود : بسیج از مسجد که یک پایگاه الهی، آرمانی، ریشه دار و متعلق به خداست متولد و تا سطح محلات توسعه یافته است که درواقع پایدارترین مدل سازماندهی های اجتماعی ، سازماندهی های محلی است.
رییس سازمان ملی جوانان با اشاره به انطباق مدل سازماندهی بسیج با ارزش ها و مفاهیم دینی و ملی کشور ، اظهار داشت : این مدل مبتنی بر تفکر ناب اسلام محمدی است و همه سیاست مداران و خبرگان عرصه جامعه شناسی تایید می کنند که اگر مدل های سازماندهی اجتماعی ریشه در تفکرات و ارزش های جامعه نداشته باشند نمی توانند جایگاهی درجامعه پیدا کنند.
علی اکبری تصریح کرد: علاوه بر این رمز بقای یک تفکر در ملت، سازماندهی در مدل اجتماعی و سیاسی خاص، با فلسفه ای مشخص است.
معاون رییس جمهور با اشاره به ضرورت ایجاد فضایی مملو از معنویت و ایثارگری گفت: بسیج دو جاذبه ارزشمند نظری و آرمانی و عملی و الگویی را دارا است که نتیجه آن حرکت به سمت جامعه مهدوی و توحیدی خواهد بود.
رییس سازمان ملی جوانان دوران دفاع مقدس را از مهمترین زمان ها برای تثبیت بسیج اعلام کرد و گفت: این نهاد که پرچم سازماندهی اجتماعی در کشور را دارد، باید ریشه شناسی شده و برای محافظت و تقویت آن اقدام شود که بازآفرینی این نهاد برای نسل های جدید و مطابق با تحولات، ضرورت دارد.
شماره 015 ساعت 19:21 تمام
۰ نفر